امام جمعه شیراز در آیین اختتامیه جشنواره فانوس:

بی ادبی به ساحت پیامبر (ص) ناشی از ترس است

آیت الله «لطف الله دژکام» با تصریح بر اینکه بی ادبی به ساحت پیامبر (ص) ناشی از ترس از ایشان است، گفت: اگر هنر را به عرصه جنگ وارد کنیم، مطمئنا پیروز خواهیم بود، بنابراین آنچه در برابر این رفتار لازم است این است که سلاح هنر را در مقابل منطق به کار بگیریم.
کد خبر: ۴۲۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ - 01November 2020

بی ادبی به ساحت پیامبر(ص) ناشی از ترس استبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فانوس که صبح امروز 11 آبان در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، اظهار داشت: در این روزهایی که جهان دچار مشکلات عجیبی است، از بیماری عالم‌گیر کرونا تا ظهور بی‌پرده و بدون هیچ پوشش چهره غرب که در رفتار قبیح و کریح رئیس جمهور فرانسه دیده می‌شود، گرد هم آمدن عده‌ای از وفاداران به شهیدان و ایثارگران برای بزرگداشت یاد و خاطره و استفاده از هنر برای به نمایش گذاشتن همه زیبایی که شهدای بزرگ و شهیدان خلق کردند، کار ارزشمند و پسندیده‌ای است.

وی ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره با اشاره به یکی از سخنان رهبر انقلاب، افزود: «در دوره قبلی تمدن اسلامی در اوج بوده‌ایم خصوصا شیراز بعنوان یکی از جلوه‌گری های هنرهای اسلامی برای به نمایش گذاشتن ارزش‌های اسلامی نقش مهمی در دوران سابق ایفاء کرده است».

امام جمعه شیراز ادامه داد: روزگار سعدی و حافظ، روزگار هنر و شعر و خوشنویسی بوده و یادگارهایی از آن دوران برای ما باقی مانده است. در زمینه معماری نیز واقعیت این است که آنچه در ساختمان‌هایی از جمله مسجد شهدا و مسجد نو برای ما باقی مانده است، نشان می‌دهد که مسلمانان، ایرانیان و شیرازی‌ها میدان دار این آثار بوده‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عرصه‌هایی مانند انیمیشن و فیلم در دوران قبل نبوده است و شکوفایی هنر موسیقی نیز مربوط به زمان قبل نبوده است، تاکید کرد: وقت به میدان آمدن جوانان است تا در میدان نوین اسلامی نشان دهیم در این عرصه‌ها حرف‌های مهم و بزرگی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه جاذبه برخی کارها در زمینه هنر آواز نشان داده شده است، گفت: رونق پیدا کردن ارزش‌ها و مفاهیم باید با کمک هنرمندان باشد و از جوانان می‌خواهیم ادامه راه شهدا و دفاع مقدس را داشته باشند و همان افرادی که در میدان هستند جنگ در عرصه را نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر این نکته که پیام دینی ما در هنر می‌تواند جهان را تسخیر و دیگران را به خود علاقمند کند، افزود: جنگ صحنه کاملا اشکاری است و آنچه مکرون انجام می‌دهد، مقابله با اسلام است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: اروپا از نظر آماری با یک جمعیت بزرگ مسلمان رو به رو خواهد بود و نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها