در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص «شهید سلیمانی»/ محبوبیت حاج قاسم جهانی است

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به محبوبیت بین‌المللی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هنرمندان کشورمان علاقه‌مند به تولید آثار هنری درخصوص حاج قاسم هستند که امیدواریم با فراهم آمدن شرایط فعالیت، آثار فاخر هنری درخصوص ایشان تولید شود.
کد خبر: ۴۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 02November 2020

«احد جاودانی» رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به تولید نماهنگ «پیراهن بهشت» درخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تولید یک اثر هنری فاخر درباره سیدالشهدای مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرصت طلایی برای مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود که با اقدام هنرمندان عزیز صورت گرفت.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درخصوص تولید این نماهنگ گفت: ما از تولید نماهنگ «پیراهن بهشت» استقبال و با اشتیاق پیگیر آن بودیم؛ این کار یک حرکت مشترک در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ است.

محبوبیت شهید سلیمانی محدود به جغرافیای ایران نیست

وی سردار سلیمانی را شخصیتی بین‌المللی دانست و گفت: محبوبیت شهید سلیمانی تنها محدود به جغرافیای ایران نیست بلکه ایشان به‎‌‌عنوان یک مبارز و انقلابی و سردار مسلمان موجب افتخار همه آزادی‌خواهان جهان بود و اکنون نیز ما به نام و یاد ایشان افتخار می‌کنیم. طبیعتاً همه ایرانیان و مسلمانان به شهید سلیمانی عشق و علاقه دارند و شناخت من نیز از ایشان مربوط به دوران جنگ و زمانی برمی‌گردد که ما در لشکر 25 کربلا بودیم و ایشان در لشکر ثارالله فرماندهی می‌کردند.

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص «شهید سلیمانی»/ محبوبیت حاج قاسم جهانی است

جاودانی افزود: شهید سلیمانی در لشکر ثارالله همواره به‌عنوان یک فرمانده شجاع و مقتدر شناخته می‌شد؛ من شناخت و علاقه نسبت به ایشان را از همان دوران دفاع مقدس داشتم تا اینکه بحث حضور شهید سلیمانی در سوریه و عراق و کشورهایی که دشمنان انقلاب اسلامی تجمیع شده بودند بیشتر شد. هرقدر شناخت ما نسبت به شهید سلیمانی بیشتر می‌شد، علاقه و عشقمان نیز بیشتر می‌شد.

خبر شهادت حاج قاسم از تلخ‌ترین اخبار بود

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را از تلخ‌ترین خبرهای سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: روزی که خبر شهادت حاج قاسم را شنیدیم، روزی بود که قرار داشتیم با تعدادی از هنرمندان برای اجرای یک برنامه به یوش و خانه نیما برویم؛ مقدمات این برنامه را انجام داده بودیم که حدود ساعت 5:30 دقیقه صبح یکی از دوستان خبر شهادت ایشان را به من دادند؛ این خبر برایم غیرقابل تصور بود و نمی‌توانستم باور کنم اسطوره‌ای همانند حاج قاسم به شهادت رسیده باشد. این روز برای من روز بسیار تلخ بود؛ غم اندوه سنگین و عمیق را در همه خانه‌ها شاهد بودیم و تک تک مردم این ناراحتی و اندوه را داشتند.

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص «شهید سلیمانی»/ محبوبیت حاج قاسم جهانی است

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی فصل مشترک همه مردم ایران از شهری تا روستایی و از پیر تا جوان و زن و مرد و انقلابی و غیرانقلابی و همه اقوام بود؛ همگی ایشان را دوست داشتند لذا این علاقه در ایران و سایر نقاط دنیا با برگزاری مراسماتی که برایشان برگزار شد نشان داده شد. اگر فرصت بیشتری وجود داشت شاید همه مردم ایران برای سردار سلیمانی مراسم تشییع برگزار می‌کردند.

سپهبد سلیمانی تاثیرگذاری جهانی داشت

جاودانی گرامی‌داشت یاد سردار سلیمانی را وظیفه همه هنرمندان و فعالین عرصه فرهنگ و هنر دانست و عنوان کرد: تولید نماهنگ، فیلم، کتاب و چاپ پوستر و ... برای معرفی شخصیت سردار سلیمانی می‌تواند به نسل جوان برای پیدا کردن یک الگوی مناسب کمک کند؛ شاید برای نسل جوان انقلابی که علاقه‌مند به حضور در عرصه‌های سیاسی و فعالیت‌های مبارزاتی برای دفاع از حقوق مستضعفین و محرومین هستند وقتی به‌دنبال الگویی بودند بیشتر به سراغ افرادی همچون چگوارا و گاندی می‌رفتند اما با تاثیری که سردار سلیمانی با مبارزات خود در دوران دفاع مقدس و دوران مبارزه در سایر نقاط دنیا در مقام یک ارتش فراملیتی بودند، توانستند یک تاثیرگذاری جهانی داشته باشند و تبدیل به یک برند و نشان مبارزاتی شود که همه مبارزین را تحت شعاع خود قرار دهد.

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص «شهید سلیمانی»/ محبوبیت حاج قاسم جهانی است

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: ما باید واقعا تلاش کنیم تا زوایای پنهان شخصیت سردار سلیمانی را کشف و به جهانیان و نسل جوان خودمان معرفی کنیم. اشتیاق خاصی در بین هنرمندان برای پرداختن و ثبت حماسه‌های کشور وجود دارد چراکه این اتفاق باعث ماندگاری و ظرافت و زیبایی این حماسه‌ها خواهد شد؛ این رویکرد در هنرمندان نسبت به همه شهدا و ایثارگران و بازماندگان دفاع مقدس وجود دارد اما این موضوع درباره شهید سلیمانی ویژه‌تر است چراکه شاهد بودیم در ایام تشییع ایشان همه طیف‌های هنرمندان برای شهادت ایشان پیام دادند و شخصیت‌هایی که کمتر موضع می‌گرفتند تا سلطنت‌طلب‌ها همگی ایشان را به‌عنوان افتخار ایران معرفی کردند.

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص شهید سلیمانی

وی گفت: عرق و تمایل نسبت به سردار سلیمانی در همه اقشار جامعه و به‌ویژه در هنرمندان وجود دارد که اگر شرایط برایشان هموار شود، می‌توانند درباره شهید سلیمانی کارهای ماندگار و خوبی را شکل دهند. قطعاً فیلمسازان، کارگردانان ما آثار خوبی را از زندگی و مبارزات سردار سلیمانی خواهند ساخت و هنرمندان هنرهای نمایشی تئاترهای خوبی را تولید و اجرا خواهند کرد. در حوزه ادبیات نیز هم‌اکنون آثاری درخصوص سردار سلیمانی تولید شده که به‌مرور شاهد افزایش این آثار خواهیم بود چراکه همگی سردار سلیمانی را به‌عنوان یک وطن‌دوست، ایران‌دوست، مسلمان و سردار ایرانی پاکدست و درست‌کار می‎‌شناسند.

تمایل هنرمندان برای تولید آثار هنری درخصوص «شهید سلیمانی»/ محبوبیت حاج قاسم جهانی است

جاودانی افزود: درباره سردار سلیمانی در کنار اقتدار نظامی‌گری شاهد محبت، لبخند، عاطفه و دوستی و دوست داشتن کودکان شهدا، همنشینی با مردم محروم و ملاطفت با پدر و مادر و اخلاق متعدد انسانی هستیم که همگی باعث می‌شود وجوه شخصیتی تکامل یافته ایشان مشاهده کنیم. نگاه قشنگ این شهید به جامعه و رخدادهای اجتماعی و انقلاب اسلامی و حفط و حراست از آن، دیدگاه‌شان به بازماندگان دفاع مقدس، نگاه فراجناحی در حفظ همه نیروهای کشور و جنگ همگی نشان دهنده شخصیتی به‌عنوان الگو برای همه آدم‌هاست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار