عضو شورای روابط خارجی آمریکا مطرح کرد؛

احتمال وقوع ناآرامی و خشنوت پس از انتخابات آمریکا/ آماده باش گارد ملی

شیرین هانتر با بیان اینکه احتمال وقوع اعتراضات گسترده پس از انتخابات ایالات متحده بیش از گذشته است اظهار داشت که این امر نشان دهنده شکاف گسترده اقتصادی، فرهنگی و نژادی در جامعه آمریکا است.
کد خبر: ۴۲۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ - 01November 2020

احتمال وقوع ناآرامی و خشنوت پس از انتخابات آمریکا/ آماده باش گارد ملیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در حالی که رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا در حال پایان یافتن است، رأی دهندگان نگران نتیجه انتخابات و برنده نشدن نامزد خود نیز هستند. در حالی که نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی احتمالی جو بایدن دارد، اما رفتار و بیان ترامپ نشان می‌دهد که در صورت شکست به سادگی قصد ترک کرسی ریاست جمهوری را ندارد و این روز‌ها موضوع احتمال بروز جنگ داخلی در آمریکا در صورت شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز جدی‌تر از قبل شده است.

از سوی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری امسال هر دو نامزد را در زمینه مسائل سیاست خارجی از جمله سیاست ایالات متحده در قبال غرب آسیا (خاورمیانه) به چالش کشیده است. پروفسور «شیرین هانتر» عضو شورای روابط خارجی آمریکا و استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا که در همین راستا گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

نقش آرای الکترال در تعیین سرنوشت بایدن و ترامپ در انتخابات آمریکا چگونه است؟

به طور کلی، آرای الکترال نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات آمریکا دارد به عبارت دیگر، نامزدی که اکثریت آرای الکترال را به دست آورد برنده انتخابات است. برای پیروزی در انتخابات، یک نامزد باید ۲۷۰ رأی الکترال را کسب کند. بدون آرای الکترال، حتی اگر یک نامزد در آرای مردمی جلو باشد، بازنده انتخابات خواهد بود؛ بنابراین حتی اگر جو بایدن با آرای مردمی بیشتر در انتخابات پیش باشد و دونالد ترامپ ۲۷۰ رأی الکترال را به دست آورد، این ترامپ است که برنده انتخابات خواهد شد.

گزارش‌هایی در مورد ناآرامی‌های احتمالی در ایالات متحده پس از انتخابات وجود دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ در صورت بروز ناآرامی‌ها، ساختار سیاسی و امنیتی ایالات متحده در برابر آن چگونه واکنش نشان خواهد داد؟

امسال احتمال وقوع اعتراضات گسترده و بروز خشونت بیش از سال‌های گذشته است که این امر نیز نشان دهنده شکاف گسترده اقتصادی، فرهنگی و نژادی در جامعه آمریکا است. بنابراین، به احتمال زیاد رأی دهندگان دموکرات و جمهوریخواه در صورت شکست نامزدشان، به نتیجه انتخابات اعتراض خواهند کرد. دولت‌های فدرال و ایالتی خود را برای رویارویی با چنین موارد غیر مترقبه‌ای آماده کرده‌اند. گارد ملی در حال آماده سازی برای مواجهه با همه موارد احتمالی است.

آیا نتیجه انتخابات ایالات متحده بر سیاست خارجی این کشور به ویژه در مورد خاورمیانه و ایران تأثیر خواهد گذاشت؟

در بسیاری از موارد، سیاست خارجی ایالات متحده تحت ریاست جمهوری بایدن تغییر زیادی نمی‌کند. به عنوان مثال، بایدن رویکرد سختگیرانه‌تری نسبت به روسیه و چین را ادامه خواهد داد. اما وی روابط ایالات متحده با متحدان اروپایی و آسیایی خود را تقویت خواهد کرد. در رابطه با خاورمیانه، بایدن نیز به پشتیبانی آمریکا از رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد و مصالحه بین این رژیم و کشور‌های عربی را تشویق خواهد کرد. با این حال، دولت بایدن برای تشویق صلح قابل قبولی بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها کمی بیشتر نسبت به قبل تلاش خواهد کرد.

گرچه بایدن از ماجراجویی‌های منطقه‌ای بن سلمان بدون قید و شرط حمایت نخواهد کرد، ولی بعید به نظر می‌رسد که سیاست آمریکا در خلیج فارس تغییر زیادی کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار