عامل عاقبت بخیری شهدا از زبان پدر ۲ شهید دانش آموز

پدر شهیدان علیرضا و مرتضی خدایار در سخنانی به تشریح علت عاقبت بخیری شهدا پرداخت.
کد خبر: ۴۲۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰ - 04November 2020

عامل عاقبت بخیری شهدا از زبان پدر ۲ شهید دانش آموزبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خدایار پدر شهیدان دانش آموز علیرضا و مرتضی خدایار به مناسبت فرا رسیدن روز دانش آموز اظهار داشت: در رابطه با شهدا آنچه مهم است مخصوصا شهدای دانش آموز توجه به لقمه حلال و شیر پاک است. این دو اهمیت زیادی دارند همانطور در قرآن هم گفته شده «کُلُوا مِنَ الطَّیِّباتِ و اعْمَلُوا صالِحاً».

وی افزود: حدود ۳۳ سال چه قبل از انقلاب و چه بعد انقلاب خدمت کردم، تمام مدت هم و غمم این بود که لقمه شبهه ناک و حرامی به خانه‌ام وارد نشود و می‌توانم افتخار کنم نه رشوه دادم و نه رشوه گرفتم.

این پدر شهید ادامه داد: شهدای دانش آموز اجباری برای رفتن به جبهه نداشتند بلکه آن‌ها به پدر و مادر التماس می‌کردند و وقتی جبهه رفتند التماس دعا داشتند که لیاقت شهادت پیدا کنند.

خدایار در خاطره‌ای از یکی از فرزندانش گفت: سال ۶۵ بروجرد رفتم تا دوره عالی ببینم. در طول هفته فقط یک مرتبه به تهران می‌آمدم و دوباره برمی‌گشتم. یک‌بار که با پسرم بودم اصرار کرد من را با موتور به ترمینال برساند. وقتی خواستیم از هم جدا شویم تقاضا کرد و گفت: «می‎‏شود دعا کنید لیاقت شهادت پیدا کنم؟» گفتم: ما نظامی هستیم می‌گوییم بکش تا کشته نشوی، اما اگر تو این را می‌خواهی من دعا می‌کنم. این ثمره لقمه حلال و شیر پاک است.

وی در خاطره دیگری بیان کرد: سال ۱۳۶۲ که به حج واجب رفته بودم. در مکه مکرمه جلوی حجرالاسود حال عجیبی به من دست داد. با خود فکر کردم ایران اسلامی ما باید الگوی دیگر کشور‌ها باشد، ما مردم باید بکوشیم و این لیاقت را به وجود آوریم که الگو باشیم. امیدوارم همه این فشار‌ها و مشکلات، سرمشقی باشد تا راه درست را تا رسیدن امام زمان (عج) طی کنیم.

به گزارش دفاع‌پرس، علیرضا خدایار بیست و سوم تیر ۱۳۴۴، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمدرضا، افسر ژاندارمری بود و مادرش، مخدره نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه در رشته علوم تجربی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دوم مرداد ۱۳۶۱، در شلمچه شهید شد. تاکنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

شهید مرتضی خدایاری متولد ۲۱ مرداد سال ۱۳۴۹ در نوجوانی به جبهه رفت و در ۱۰ اسفند سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در خاک عراق به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار