نماینده مجلس شورای اسلامی:

برگزاری یادواره‌های شهدا موجب معرفی الگوهای فرهنگی و دینی می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلفیق سیادت و شهادت یک جایگاه و سمبل انحصاری و منحصر به فرد است و به همین دلیل شهدای سادات دارای جایگاهی تثبیت شده در میان اذهان عمومی مسلمانان هستند.
کد خبر: ۴۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 04March 2015

برگزاری یادواره‌های شهدا موجب معرفی الگوهای فرهنگی و دینی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، دکتر ضرغام صادقی در آستانه برگزاری یادواره شهدای سادات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهدای سادات الگوی تمام عیار جامعه هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: سادات به عنوان نسل و ذریه حضرت زهرا(س) و در حقیقت متصل به کوثر ولایت در جامعه اسلامی ما از جایگاه و نقش ارزشمندی برخوردار هستند و شهدا نیز به عنوان الگوهای شجاعت و ایثار و جانفشانی در جامعه ما به عنوان یک سرمشق و  الگوی تمام عیاری هستند.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در حقیقت شهادت این گروه از جامعه که تعداد قابل توجهی هم هستند، تلفیق سیادت و شهادت یک جایگاه و سمبل انحصاری و منحصر به فرد است ضمن اینکه شهدای سادات به دلیل جایگاه و نوع کاری که انجام دادهاند، دارای جایگاهی نهادینه و تثبیت شده در میان اذهان عمومی مسلمانان هستند.

این آزاده سرافراز با بیان این که برگزاری یادوارههای شهدا، در حقیقت ارائه الگوهای فرهنگی است تصریح کرد: آنچه که ما بهعنوان یادواره شهدا در نظر می گیریم و برگزار میکنیم این است که از این افراد پیشقدم در جهات مختلف، الگویی بگیریم و این خود الگوی فرهنگی و مذهبی است که جامعه ما بعد از گذشت زمان و با توجه به شرایطی که در آن به سر میبرد، نیازمند این الگوها است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حقیقت اینکه بدانیم کسانی که در بحثهای دفاع از ولایت در صدر اسلام پیشقدم بودهاند در جهاد کشور اسلامی در مقابل دشمنان نیز پیش قدم بودند.

این فرزند شهید با اشاره به اینکه 838 نفر از شهدای ما سادات بودند و میانگین سنی اینها  22 سال است، تاکید کرد: این آمار، نشاندهنده عمق علاقه و پیوند عمیق شهدای ما به خصوص شهدای سادات به ارزشهای اسلامی و کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که ما مراسمی را برگزار میکنیم و یاد آنها را زنده نگه میداریم، در حقیقت به دنبال بهرهبرداری از فضیلت این شهدا به خصوص شهدای سادات برای جامعه هستیم و آن را طلب میکنیم.

ضرغام صادقی با تاکید بر این که نزدیک به 50 درصد آنان بسیجی بودند، افزود: این نشان دهنده آن است که شهدای سادات، در عین حالی که در بین مردم بودند ولی برای دفاع از کشور و ارزشهای این مردم، پیشقدم و در کنار مردم در بین آنان بودند و این نقش آنها را پررنگ تر میکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بزرگداشت یاد شهدای سادات یک تزریق خونی به فضای فرهنگی ماست که در شرایط کنونی به آن نیازمندیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این دنیای پرتلاطم و در عین حال تخریب کننده، نسل جوان ما با مدد یاد شهدا و امدادهای غیبی خداوند متعال میتوانند از این طوفانهای سهمگین و سخت به سلامت عبور کنند و تلفات کمتری داشته باشند و بفهمند  کسی که خالصانه و مخلصانه برای دفاع از ارزشها و اسلام عزیز و مملکت اسلامی ما تلاش کردهاند، هم در پیشگاه خداوند از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و هم در میان مردم گرامی داشته میشوند و طبق آیات قرآن آثار این خلوص و پاکی آنها، به کل جامعه تسری پیدا میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار