آیت الله شبیری زنجانی:

بزرگداشت ایام فاطمیه(س) از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: بزرگداشت ایام فاطمیه(س) اول و دوم از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.
کد خبر: ۴۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 04March 2015

بزرگداشت ایام فاطمیه(س) از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حضرت آیت الله شبیری زنجانی بر اقامه عزاداری در ایام فاطمیه(س) تاکید کرد و گفت: آنچه در تحکیم اعتقادات مردم تاثیر زیاد دارد همین عواطف است که از طریق جلسات و روضهها حاصل میشود. 

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا برپایی عزاداری برای حضرت زهرا سلام الله علیها هم در فاطمیه اول و هم در فاطمیه دوم مصداق افراط در عزاداری نیست؟" اظهار داشت: اقامه دو ایام عزا برای شهادت حضرت به دلیل اختلاف نقل در مورد تاریخ شهادت ایشان است و برپایی عزاداری برای ائمه علیهم السلام در مناسبتهای اختلافی زیاده روی نیست.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: عزاداری ایام فاطمیه اول و دوم از سابق بین مومنان مرسوم بوده است و عزاداری در این ایام که از قدیم بین مردم رواج داشته نه تنها افراط نیست بلکه از مصادیق تعظیم شعائر و از افضل قربات الی الله است که باید محفوظ بماند و سعی افراد هم باید بر این باشد که حرمت ایام عزا را نگه دارند.

وی با تاکید بر نقش اقامهی عزا برای حضرات معصومین علیهم السلام در اعتقادات مردم افزود: آنچه در تحکیم اعتقادات مردم تاثیر زیاد دارد همین عواطف است که از طریق جلسات و روضهها حاصل میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها