بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۳ آبان؛

۱۳ آبان غرور مقدس را در دل‌های مؤمنان زنده کرد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 03November 2020

۱۳ آبان غرور مقدس را در دل‌های مؤمنان زنده کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۳ آبان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان یک روز نیست بلکه تاریخی است به یادماندنی در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ تاریخی که در برگ زرین آن، استکبارستیزی جوانان انقلابی ایران اسلامی و استوارى ملت در مقابل ترفند استکبار جهانی می‌درخشد.

۱۳ آبان تابلوی زیبا و سرنوشت‌سازی از سه واقعه تاریخی مهم؛ «تبعید امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳»، «کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷» و «تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸» را بر بلندای قله استکبارستیزی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی به اهتزاز درآورده است.

در این روز بزرگ که به تعبیر مقام معظم رهبری روز جوانان دانش‏ آموز و دانشجو است، روحیه استکبارستیزی ملت انقلابی ایران به نمایش گذاشته شد و مردم مومن به مستضعفان جهان آموختند که دیوار ستم شکستنی است و می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار توسط دانشجویان پیرو خط امام، انقلابی دیگر را در صفحه تقویم جمهوری اسلامی ایران رقم زد؛ انقلابی که حضرت امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند و مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان روز فرو ریختن هیمنه‏ سلطه‏ آمریکائى و استکبار آمریکائى در ایران و در جهان یاد کردند.

مردم ایران اسلامی در سیزده آبان عظمت قیام اسلامی ﻭ همت بلند خود را به رخ جهانیان کشیدند و غرور مقدس را بر دل‌های مومنان زنده کردند و نشان دادند ایران اسلامی هیچگاه زیر یوق مستکبران نخواهد رفت و این فرموده مقام معظم رهبری که «سیاست ما سیاست آشتی‌ناپذیری با آمریکاست» را به زیبایی معنا کردند.

در سیزدهم آبان آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی در ملت ایران تجلی یافت و عزت، رفاه، استقلال و پایداری ملت ایران در برابر آمریکا و استکبار جهانی بدست آمد و هر ساله مردم ایران اسلامی، این شکوه و عظمت را به جشن می‌نشینند.

هر چند امسال شیوع ویروس منحوس کرونا مانعی برای برگزاری راهپیمایی سیزدهم آبان بوده است، اما تقارن آن با میلاد سراسر نور و سرور پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت نغمه شادی در دل‌های مردم ایران اسلامی را فزونی داده است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته بسیج دانش آموزی، یاد و خاطره شهدای دانش آموز استان مازندران را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار