آیت‌الله جنتی:

خستگی‌ناپذیری و شجاعت ویژگی بارز آیت‌الله یزدی است

دبیر شورای نگهبان با قدردانی و تشکر از خدمات و شخصیت آیت‌الله یزدی از خداوند متعال برای او طلب عافیت و سلامتی کرد.
کد خبر: ۴۲۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ - 04November 2020

خستگی‌ناپذیری و شجاعت ویژگی بارز آیت‌الله یزدی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا که با حضور همه اعضا فقیه و حقوقدان برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع)، اظهار داشت: در ایام هفته وحدت هستیم، هفته بسیار مبارکی که توسط امام (ره) بر مبنای وحدت شیعه و سنی و اتحاد امت اسلامی پایه‌گذاری شد.

وی با تاکید بر اینکه از زمان طرح هفته وحدت تاکنون امت اسلامی روز به روز با هم متحدتر شده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز اگرچه برخی حکام خائن منطقه بر این تفرقه‌ها دامن می‌زنند، اما امت اسلامی با یکدیگر متحد هستند که نمونه این روزهای آن را می‌توان در خروش یکپارچه جهان اسلام از سنی تا شیعه در محکومت توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام دید.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در ایران اسلامی نیز اتحاد بین شیعیان و اهل سنت بسیار خوب و امروز این وحدت در شهرهای مختلف کاملاً مشهود است.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگر از سخنان خود به یوم‌الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: مسئله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ بدون شک از معجزات الهی بود. در دنیا بی‌سابقه بود که کشوری اینگونه لانه جاسوسی و محل طراحی خرابکاری‌های ابر قدرت وقت جهان را تسخیر و اینگونه آن‌ها را تحقیر کند و در مقابل آن‌ها هیچ غلطی هم نکنند. این قدرت الهی را خداوند متعال به نظام اسلامی و رهبری آن هدیه داد.

وی در بخش سوم سخنان خود با محکوم کردن اقدام نابخردانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر مکرم اسلام در این کشور تاکید کرد: مایه تأسف است که رئیس جمهور نادان فرانسه از توهین به پیامبر رحمت حمایت کند؛ پیامبری که جلوه رحمت و مهربانی بود و در ۱۴۰۰ سال پیش مقابل برده‌داری، ظلم و ستم به زنان ایستاد تا جایی که شخصیت زن را همواره تکریم کرد.

دبیر شورای نگهبان افزود: پیامبر اسلام در مقابل همه کفر ایستاد و کعبه را به مرکز توحید تبدیل کرد؛ چنین شخصیت عظیمی در تاریخ بشریت همواره لایق ستایش و احترام است و توهین‌کنندگان به ایشان به خود ضرر می‌رسانند، و البته دنیای اسلام هرگز مقابل این اقدامات هتاکانه سکوت نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به استعفا و کناره‌گیری اخیر آیت‌الله یزدی از عضویت در شورای نگهبان به دلیل بیماری خاطرنشان کرد: برای شفای هرچه سریع‌تر آیت‌الله یزدی دعا می‌کنیم؛ او حقیقتاً شخصیت کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی است. مردی که سراسر عمر خود را در راه جهاد صرف کرد؛ چه دوران ستمشاهی که در زندان و تبعید به سر برد و همواره مقاومت کرد و چه در دوران جمهوری اسلامی که معتمد امام و رهبری بوده و هست و در پست‌های مختلف به نظام اسلامی خدمت کرد.

دبیر شورای نگهبان مقاومت، خستگی ناپذیری و شجاعت را جزو خصایص آیت الله یزدی برشمرد و برای او از خداوند متعال طلب عافیت و سلامتی کرد.

آیت‌الله جنتی در پایان با ابراز خرسندی از انتصاب آیت‌الله احمد خاتمی به عضویت شورای نگهبان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در خدمت یکی از فضلا و فقهای نامدار هستیم. وی به حق انسانی شایسته و انقلابی هستند که سوابق ارزنده‌ای در خدمت به نظام اسلامی دارند و برای ایشان از خدای متعال توفیق روزافزون را خواستارم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار