عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر:

«یونسکو» باید مردم را با امر اندیشیدن آشنا کند

ابراهیم اصولی گفت: یکی از اهتمام‌های یونسکو باید ترویج ذهنیت فلسفی در جوامع مدنی باشد.
کد خبر: ۴۲۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 04November 2020

یونسکو باید مردم را با امر اندیشیدن آشنا کندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «ابراهیم اصولی» عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو، درباره فعالیت‌های فرهنگی یونسکو در ایران اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی بین فلسفه و یونسکو از جهت زمینه فعالیت این سازمان در جهان و در ایران است.

وی با بیان اینکه فلسفه ایران باستان، حکمت اشراق و حکمت متعالیه در جهان کمتر شناخته شده است، گفت: این حکمت‌ها و فلسفه‌هایی که رنگ و بوی بومی و فرهنگی ایرانی دارد، در سطح جهان کمتر معرفی شده است و جا دارد که از فعالیت‌های یونسکو در این راستا تشکر کنم.

اصولی با بیان اینکه پرداختن و اهمیت به بازسای علوم اجتماعی از جمله مسائل مهمی است که باید در فعالیت‌های یونسکو صورت بگیرد، گفت: یکی از اهتمام‌های یونسکو باید ترویج ذهنیت فلسفی در جوامع مدنی باشد و مردم را با امر اندیشیدن بیشتر آشنا سازند، با توجه به جایگاه یونسکو و ارتباط آن‌ها با عموم جامعه و مردم به نظر می‌رسد که می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی افزود: فرهنگ، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و آموزش اهتمام فعالیت‌های یونسکو است، ولی برای بازسازی علوم اجتماعی باید تلاش بیشتری شود و در کرسی‌های دانشگاهی نیز به این مهم توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر گفت: از یونسکو توقع می‌رود برای شناخت بیشتر مردم دنیا با حکمت اشراق و حکمت متعالیه تلاش کند، چراکه مشاییان، چون ریشه در مشا ارسطو دارند شناخته شده هستند، اما حکمت‌های فلسفه ایرانی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار