شهيد رمضانعلی اميری سياوشانی:

پای انقلاب و اهل بيت بمانيد

شهید «رمضانعلی اميری سياوشانی» در فرازی از وصیتنامه خود آورده است: تنها خواسته رزمندگان خمينی از شما اين است كه پای انقلاب و اهل بيت بمانيد و تا قطره خون خود از آرمان های انقلاب دفاع كنيد.
کد خبر: ۴۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ - 06November 2020

پای انقلاب و اهل بيت بمانيدعباس جهانتاب/ به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، شهيد «رمضانعلی اميری سياوشانی» سوم خرداد 1341، در تهران در محله ميدان خراسان در خانواده‌ای مومن و مذهبی چشم به جهان گشود پدرش حاجی بابا و مادرش، هما نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت.

وی كه از خانواده سنتی و مذهبی بود، از دوران كودكی پای در مسير اسلام گذاشت و در ترويج مسائل دينی و قرآنی سعی نمود.

پس از انقلاب با حضور در هسته‌های اوليه سپاه پاسداران جزء محافظين بيت امام خمينی قرار گرفت سپس با تشكيل سپاه انصار المهدی كه وظيفه‌ محافظت از شخصيت‌های انقلابی و دولتی را بر عهده داشت، به اين نيرو پيوست.

شهيد «رمضانعلی اميری سياوشانی» مسئوليت حفاظت از شهيد رجايی، مسئوليت حفاظت از ساختمان رياست جمهوری، مسئوليت حفاظت از شهيد آيت‌الله اشرفی اصفهانی و مسئوليت حفاظت و بازرسی بخش بستری حضرت آيت الله خامنه‌ای پس از حادثه تروريستی مسجد ابوذر را بر عهده داشت.

 پس از اوج گيری و شدت جنگ، به صورت داوطلبانه به مناطق عملياتی جنوب كشور پيوست و در لشکر 27 حضرت محمد رسول الله به عنوان فرمانده گردان مسلم بن عقیل مشغول به خدمت گرديد.

سرانجام اين شهيد بزرگوار در6 اسفند 62 در عمليات خيبر، منطقه طلاييه به آرزوی ديرين خود رسيد و به ياران شهيدش پيوست پیکرش مدتها در منطقه برجای ماند و پس از تفحص در 15 مهرسال 1376 پس از تشییع به خاک سپرده شد. مزار او در بهشت زهرا قطعه 50 ردیف 65 شماره 15 واقع است.

فرازی از وصيت نامه شهيد

برادران و خواهران من، ای امت حزب‌الله همانا كه راه سعادت و خوشبختی جز همراهی اهل بيت و ياری رساندن به ولی زمان نيست، ما جوانان حسينی به دعوت ولی امر خود حضرت آيت‌الله خمينی لبيك گفتيم و پا در مسير جهاد با كفار و ظلم گذاشته‌ايم تنها خواسته رزمندگان خمينی از شما اين است كه پای انقلاب و اهل بيت بمانيد و تا قطره خون خود از آرمان های انقلاب دفاع كنيد همانا كه خداوند رحمت دنيوی و اخروی خود را به روی شما مسلمين می‌گشايد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار