مدیر امور استان‌های جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«جریان‌سازی» مهمترین کارکرد جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است

محمد صنعتی با اشاره به لزوم گسترش دامنه جشنواره فیلم مقاومت به همه منطقه، گفت: جریان‌سازی و هدایت فیلمسازان و مستندسازان، مهمترین هدف و کارکرد این جشنواره فیلم مقاومت است.
کد خبر: ۴۲۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 08November 2020

«محمد صنعتی» مدیر امور استان‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به روند برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره‌ای است که نسل اول انقلاب بعد از راه‌اندازی انجمن سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب، پایه‌گذاری کردند.

وی با تاکید براینکه این جشنواره رسالت و هدف تولیدی ندارد، گفت: جشنواره مقاومت در تلاش است تا آثار ساخته شده در حوزه دفاع‌مقدس، انقلاب و مقاومت به تدریج رشد کمی و کیفی بیشتری پیدا کنند و علاوه بر آن، نسل جدیدی نیز در این گونه سینما تربیت شوند.

صنعتی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که پیشتر با عنوان جشنواره فیلم دفاع‌مقدس برگزار می‌شد، در سال‌های متمادی تلاش کرد نقش انگیزشی و ترغیبی خود را برای حضور سینماگران جوان ایفا کند.

مدیر امور استان‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: از دور یازدهم این جشنواره با ایجاد موج بیداری اسلامی در منطقه و با توجه به وقایع جهانی، این جشنواره بخش بین‌المللی را در خود جای داد که البته در دور یازدهم این بخش خارج از رقابت برگزار شد، اما این روند ادامه داشت تا در نهایت در شانزدهمین دوره، جشنواره فیلم مقاومت به صورت کاملاً بین‌المللی در حال برگزاری است بطوریکه تنها بخش ملی جشنواره در این دوره، بخش فیلمسازان بسیجی است.

وی با اشاره به لزوم گسترش دامنه این جشنواره به سراسر کشور، اظهار داشت: از دوره یازدهم به تدریج استان‌های مختلف در جشنواره فیلم مقاومت درگیر شدند تا اینکه سرانجام در شانزدهمین دوره این جشنواره، هنرمندان همه استان‌های کشور آثار و فیلم‌های خود را در قالب بخش فیلمسازان بسیجی دبیرخانه ارسال کردند.

صنعتی خاطرنشان کرد: ارزیابی کمی و کیفی فیلمسازان بسیجی استان، استعدادسنجی استان‌ها بر مبنای تراکم هنرمندان بسیجی، کمک به فیلمسازان حوزه مقاومت در استان‌ها برای تولید اثر و یا بهبود کیفیت و همچنین آسیب‌شناسی ضعف‌های موجود در استان‌ها، از مهمترین اهداف بخش فیلمسازان بسیجی بود؛ البته در قالب برگزاری این بخش، کارگاه‌های متعددی نیز در استان‌ها برای انتقال تجربه برگزار شد.

مدیر امور استان‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به عنوان جشنواره‌ای پیشرو در سال‌های برگزاری، نیاز دارد که دامنه گسترده‌تری از منطقه را در بر بگیرد و با جریان‌سازی و جهت‌دهی هنرمندان بتواند به اثرگذاری بهینه در حوزه سینمای مقاومت برسد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار