دفاع‌پرس بررسی کرد؛

شکست قمار مرتجعین منطقه بر روی ترامپ

حُکام مرتجعین منطقه نگران سرنوشت انتخابات آمریکا هستند؛ این نگرانی چندان هم بی‌دلیل نیست، زیرا آن‌ها طی این سال‌ها بر روی حفظ منافعشان در کشور خود و منطقه با کمک آمریکا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷ - 08November 2020

قمار مرتجعین منطقه بر روی ترامپ شکست می‌خورد؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شاید بتوان گفت که همگان بر تاثیر مستقیم اقدامات و تصمیمات رئیس‌جمهور ایالات متحده بر مناسبات بین‌المللی و معادلات در غرب آسیا اذعان دارند؛ بر همین اساس مدت زیادی است که انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا به دغدغه افکار عمومی دنیا و به‌ویژه شهروندان کشور‌های منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

به‌طور قطع بیشتر از همه، برخی حاکمان کشور‌های عربی منطقه بویژه سران عربستان سعودی، بحرین و امارات نگران انتخابات آمریکا هستند؛ اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم آن‌ها نگرانند که دوست و هم‌پیمانشان یعنی «دونالد ترامپ» در این انتخابات از رقیب دموکرات خود یعنی «جو بایدن» شکست بخورد.

این نگرانی‌ها تا جایی پیش رفته است که یک دیپلمات بلندپایه اماراتی به «اسرائیل هیوم» گفت که «ما نظاره‌گر انتخابات در آمریکا هستیم و آرزو می‌کنیم ترامپ پیروز شود، اما در عین حال آمادگی لازم را در صورت تغییر رئیس‌جمهوری داریم».

البته نگرانی حُکام مرتجعین منطقه از سرنوشت انتخابات آمریکا چندان بی‌دلیل هم نیست؛ آن‌ها طی این سال‌ها بر روی حفظ منافعشان در کشور خود و منطقه با کمک آمریکا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند؛ «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی طی این سال‌ها در قالب امضای توافقنامه‌های تسلیحاتی باج‌های فراوانی را به ترامپ داده بود و به‌عنوان گاو شیرده به نقش‌آفرینی می‌پرداخت تا شاید بتواند حمایت ایالات متحده آمریکا با پادشاهی خود پس از پدرش را جلب کند.

چندی پیش نیز توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به میزبانی ترامپ در کاخ سفید برگزار شد؛ این توافق‌نامه به امضای رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه امارات و وزیر خارجه بحرین رسید تا دنیا بداند که مثلا امارات و بحرین با اسرائیل هیچ مشکلی ندارند.

پس از این توافق، کارشناسان هدف از پروژه عادی‌سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی را بدست آوردن دستاورد سیاسی و نجات ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کردند؛ این یعنی حُکام امارات و بحرین بر روی بُرد ترامپ در انتخابات قمار کردند تا شاید پس از انتخاب او تحت حمایت بیشتری از طرف آمریکا قرار بگیرند.

با تمامی تلاش حُکام کشور‌های مرتجع منطقه برای پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، حالا آخرین آمار‌ها از شمارش آراء در آمریکا گویای برد «جو بایدن» است؛ لذا شکست ترامپ در انتخابات موجب شکست قمار حکام مرتجعین منطقه بر روی وی می‌شود و در واقع در کنار ترامپ، حُکام آل سعود و آل خلیفه دیگر بازندگان انتخابات آمریکا هستند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار