یادداشت/ محمدرضا زنگنه

«رسانه»؛ نخ تسبیح اتحاد و انسجام هنرمندان جهان اسلام

رسالت رسانه‌ها ایجاب می‌کند به‌عنوان بازتاب‌دهنده نظرات هنرمندان و مردم جامعه به‌صورت موثرتری عمل کرده و ضمن پوشش اخبار و تولید گزارش‌های مرتبط، زمینه را برای تجمیع گسترده‌تر آراء و واکنش حداکثری در تقابل با نقشه‌های صهیونیسم جهانی و ایادی آنها فراهم کنند.
کد خبر: ۴۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 11November 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ محمدرضا زنگنه؛ در اولین روز از مهرماه سال جاری در سالن سوره حوزه هنری نشست رسانه‌ای با موضوع برپایی مسابقه بین‌المللی پوستر، کارتون و کاریکاتور تحت عنوان «فلسطین تنها نیست»، برگزارشد.

در پی اتفاقات اخیر در جهان اسلام و دراز کردن دست دوستی حکام برخی کشورهای عربی به سوی رژیم صهیونیستی و همین‌طور هتک حرمت دوباره نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام (ص) و دفاع برخی مقامات غربی از جمله رییس جمهور فرانسه از هتاکان به مقدسات مسلمانان با ادعای حمایت از آزادی بیان! حوزه هنری را برآن داشت تا در واکنش به این حرکات و اقدامات کینه توزانه، در بخش هنرهای تجسمی اقدام به اعلان فراخوان مسابقه بین‌المللی پوستر، کارتون و کاریکاتور کند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این مسابقه و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که پیشینه مبسوطی در دفاع از مظلومان جهان با زبان هنر دارد، در این جلسه به تبیین چرایی برگزاری این مسابقه پرداخت و اینکه این اقدام از سوی مردم آزاده جهان با هر مذهب و اعتقادی، نمی تواند همبستگی با مردم مظلوم فلسطین را تحت الشعاع قرار دهد و عبارت فلسطین تنها نیست، تنها یک شعار و عنوان نبوده؛ بلکه جریانی است که در طول سال‌ها در میان مردم جهان به وجود آمده است و مردم فلسطین هم به خوبی آگاهند که تصمیم سران برخی کشورهای عرب، ربطی به نظر و تصمیم مردم آن کشورها در دفاع از آرمان فلسطین آزاد ندارد و به طور قطع پیروزی و آزادی از آن مردم مقاوم فلسطین خواهدبود.

همانطور که محمدمهدی دادمان رئیس جدید حوزه هنری نیز در این نشست اعلام کرد، حوزه هنری در چشم انداز پیش رو و فعالیت‌ها و اهداف خود در نظر دارد تا بیش از پیش با توجه عمیق‌تر و اقدامات ویژه، ظرفیت هنر و هنرمندان کشورهای منطقه و جهان و هم‌صدایی ایشان را در جهت پیشبرد آرمان‌های جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی ارتقاء دهد و در این راستا با شناسایی و ارتباط میان هنرمندان جهان اسلام و دیگر هنرمندان آزاده جهان، دستیابی به این هدف متعالی را تسهیل کند.

اگر با تأمل بیشتری اتفاقات و جریانات اخیر را بررسی کنیم، درمی یابیم که دشمنان اسلام در دنیا در مسیر کم رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و در نتیجه درهم شکستن اتحاد میان مسلمانان جهان هستند تا در دورانی تازه و بدون مانع، سیطره خود بر دنیا را گسترش دهند. مطمئنا واکنش مسلمانان جهان به این تلاش‌های رذیلانه منجر خواهد شد تا این نقشه و راهبرد بدخواهان ابتر بماند و راه به جایی نبرد.

موضوع فلسطین و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند جهان اسلان و حتی انسان‌های آزاداندیش و آزادی‌خواه غیر مسلمان را به یک اجماع نظر واحد برساند. هرچند در طول سال‌های گذشته، همواره مردم مسلمان نسبت به این اشغالگری موضع اعتراضی داشته‌اند اما مواضع سران برخی کشورهای سازش‌گر مانع از آن شده که رژیم صهیونیستی و حامیان آن دست از اشغال‌گری بردارند و اتفاقا نقشه‌های تازه‌ای برای تثبیت و گسترش سلطه بر منطقه را درسر بپرورانند.

تلاش‌هایی همچون برپایی مسابقه کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست»، این قابلیت و اثرگذاری را دارد تا از طریق زبان شیوای هنر نسبت به افشای مقاصد شوم استکبار و ایادی آنها در منطقه اقدام کند و به نمایندگی از آحاد جامعه، این پیام را به سران سازش‌کار منطقه مخابره کند که تصمیم آنها خودخواهانه و بدون پشتوانه مردمی است و در نهایت محکوم به شکست است.

در این میان رسالت رسانه‌ها ایجاب می‌کند که به عنوان بازتاب‌دهنده نظرات هنرمندان و مردم جامعه به صورت موثرتری عمل کرده و ضمن پوشش اخبار و تولید گزارش‌های مرتبط، زمینه را برای تجمیع گسترده‌تر آراء و واکنش حداکثری در تقابل با نقشه های صهیونیسم جهانی و ایادی آنها فراهم کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار