جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تغییر در سیاست‌های آمریکا امیدی ندارد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که به انتخابات آمریکا و ایجاد تغییر در سیاست‌های واشنگتن در قبال مسئله فلسطین امیدی ندارد.
کد خبر: ۴۲۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ - 08November 2020

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تغییر در سیاست‌های آمریکا امیدی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه اینترنتی «فلسطین‌الیوم» به نقل از «داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی، در واکنش به اقدام رسانه‌های آمریکا در اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی به انتخابات آمریکا و ایجاد تغییر در سیاست‌های واشنگتن در قبال مسئله فلسطین امیدی ندارد.

وی با بیان این‌که آمریکا تاریخی طولانی از حمایت از اسرائیل و خصومت با ملت فلسطین  داشته و فلسطین نیز تجارب تلخی از دولت‌های متوالی در آمریکا دارد، خاطرنشان کرد: انجام کار‌های زیادی از آمریکا خواسته می‌شود، اگر به دنبال محو تاریخ سیاه خود در رابطه با ملت‌های عربی و اسلامی و به ویژه ملت فلسطین است.

شهاب تأکید کرد: حمایت آمریکا از اسرائیل سبب مستقیم جنایت‌ها کشتار و پاکسازی نژادی است که مردم فلسطین در معرض آن قرار گرفتند و علت مصائب و رنج بی‌پایان و محاصره فاجعه‌آمیز آن‌ها هستند.

وی گفت: فلسطینی‌ها اقدام دولت «ترامپ» در انتقال سفارت آمریکا به قدس و اقدام باطل او در اعلام «قدس» به عنوان پایتخت اسرائیل و الزام کشور‌های عربی به عقد قرارداد‌های عادی‌سازی را فراموش نمی‌کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از روز ششم دسامبر ۲۰۱۷ که دونالد ترامپ قدس را پایتخت ادعایی اسرائیل اعلام و سپس سفارت واشنگتن را به آن منتقل کرد، روابط خود را با کابینه ریاست جمهوری آمریکا قطع کرده است.

«ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید در اوایل سال ۲۰۱۷ نسبت به قطع تدریجی کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها و آنروا آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی اقدام کرد. «بایدن» قبلا گفته بود در صورت پیروزی کمک به فلسطینی‌ها را از سر می‌گیرد و برای تقویت راه حل دو کشور تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار