انتخابات آمریکا؛ تغییرات در کابینه ترامپ، تداوم سایه سنگین تقلب بر رای گیری

۷۰ روز تا پایان کار کابینه ترامپ باقی مانده و هفت روز از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گذشته است؛ اما نتیجه انتخابات همچنان زیر سایه سنگین تقلب قرار دارد.
کد خبر: ۴۲۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ - 10November 2020

انتخابات آمریکا؛ تغییرات در کابینه ترامپ، تداوم سایه سنگین تقلب بر رای گیریبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، هفت روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برای تعیین برنده رقابت میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، نامزد‌های دو حزب جمهوریخواه و دموکرات می‌گذرد، اما شمارش آرا همچنان ادامه دارد. ضمن این که به رغم معرفی بایدن به عنوان پیروز این انتخابات، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا حاضر به پذیرش شکست نیست.

به گزارش «رویترز، سی ان ان، اکسیوس، فاکس نیوز و نیویورک تایمز»، مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های انتخاباتی آمریکا عبارتند از:

- انتقاد ترامپ از شرکت سازنده واکسن کرونا: ترامپ با انتشار توییتی، ضمن انتقاد از «فایزر»، شرکت سازنده داروی کرونا و سازمان غذا و داروی آمریکا، دلیل اعلام خبر ساخت واکسن کرونا، پنج روز پس از برگزاری انتخابات را سیاسی کاری و همکاری آن‌ها با دموکرات‌ها برای بی بهره ماندن دولتش از این روند موفقیت آمیز به بهای به خطر افتادن جان انسان ها، خواند.

- اعتراض‌های انتخاباتی ترامپ ادامه دارد: رییس جمهور آمریکا در ادامه اعتراض‌های انتخاباتی خود، ایالت «نوادا» را چاه آرای جعلی اعلام کرد. کارزار انتخاباتی ترامپ نیز اعلام کرد سیستم رای گیری در ایالت «پنسیلوانیا»، فاقد شفافیت و راستی آزمایی است.

- انتقاد کاخ سفید از فرصت طلبی کرونایی دموکرات ها: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد «دموکرات‌ها از شیوع کرونا به عنوان فاجعه‌ای طبیعی، سوءاستفاده و آن را به عنوان فاجعه‌ای ملی معرفی کردند.»

- توصیه ترامپ به کارزار انتخاباتی اش: مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ گفت «ترامپ عقب نشینی نمی‌کند و از کارکنان خواسته تا پایان چالش‌های حقوقی صبر کنند.» کارزار انتخاباتی ترامپ تاکنون در چند ایالت، چالش‌های حقوقی را مطرح کرده است.

- اجتناب رییس اکثریت جمهوریخواه سنا از پذیرش نتیجه انتخابات: «میچ مک کانل»، رییس اکثریت مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد نه بایدن را به عنوان رییس جمهور و نه هریس را به عنوان معاون رییس جمهور به رسمیت نمی‌شناسد.

انتخابات آمریکا؛ تغییرات در کابینه ترامپ، تداوم سایه سنگین تقلب بر رای گیری

- رقابت تنگاتنگ دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در ایالت «جورجیا» برای در اختیار گرفتن کنترل سنا

- توصیه گراهام به ترامپ: «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه به ترامپ توصیه کرد در صورت ناکامی شکایت هایش در مورد تقلب در انتخابات، برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند.

- صدور مجوز از سوی «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا برای دادستان‌های فدرال به منظور تحقیق در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰

- اذعان یکی از کارکنان مرکز شمارش آرا در ایالت «نوادا» به امکان بروز تقلب به دلیل بی نظمی و آشفتگی

- معاون ترامپ، انتخابات را خاتمه یافته نمی‌داند: «مایک پنس»، معاون ترامپ در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت «نبرد هنوز تمام نشده است و ما آن را ادامه می‌دهیم تا زمانی که همه آرا شمرده شوند.»

ترامپ به ریاست جمهوری فکر می‌کند: برخی منابع خبری اعلام کردند «ترامپ به مشاورانش گفته که به فکر نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.»

- ادعا‌های اسپر در مورد دوره وزارتش: «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با میلیتاری تایمز در ۴ نوامبر (۱۴ آبان) که به تازگی منتشر شده، ادعا کرد «بله قربان گوی ترامپ نبودم؛ انتظار اخراج را داشتم، اما نمی‌دانستم چه زمانی رخ می‌دهد.»

انتخابات آمریکا؛ تغییرات در کابینه ترامپ، تداوم سایه سنگین تقلب بر رای گیری

اسپر در حالی که قرار بود هفته آینده با سفر به اروپا در مورد کاهش نیرو‌های آمریکایی در آلمان با سران اروپایی دیدار و مذاکره کند، از کار برکنار شد.

- قطار تغییرات کابینه ترامپ همچنان در حرکت است: در حالی که تنها ۷۰ روز تا پایان حضور ترامپ در کاخ سفید باقی مانده، وی علاوه بر برکناری وزیر دفاع، «کریستوفر میلر»، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد.

ضمن این که «ناتان سیلز» به عنوان جانشین «جیمز جفری»، نماینده «واشنگتن» در ائتلاف بین المللی، معرفی شد.

- استعفای ناظر تحقیقات در مورد تقلب در انتخابات آمریکا: دادستان ارشد ناظر تحقیقات در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از سمت خود استعفا داد.

- ترامپ شکست را می‌پذیرد: یکی از مشاوران ترامپ گفت وی در حال پذیرش شکست در انتخابات است.

- رییس اقلیت سنا از پایان اختلافات در آمریکا در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی)، روز تحلیف ریاست جمهوری، خبر داد.

- کرونا همچنان در تیم ترامپ جولان می‌دهد: «دیوید باسی»، یکی از مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ به کرونا مبتلا شد.

درخواست ۳۰ عضو جمهوریخواه سابق کنگره از ترامپ مبنی بر پذیرش نتیجه انتخابات

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها