کتاب تقریظ شده رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع یک مسابقه کتابخوانی شد

فرهنگسرای اندیشه همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی مسابقه کتابخوانی نوجوان با محوریت کتاب «تن‌تن و سندباد» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ - 10November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فاطمه جمالو رییس کتابخانه اندیشه از برگزاری مسابقه کتابخوانی پیرامون کتاب «تن تن و سندباد» خبر داده و اظهار داشت: این مسابقه از ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی است که همه ساله تحت عنوان هفته کتاب و کتابخوانی آغاز می‌شود چراکه این ایام فرصت خوبی است که با یار مهربان آشتی کرده و فرهنگ کتابخوانی را گرامی بداریم.

وی درخصوص این مسابقه گفت: مسابقه کتابخوانی «شمه‌ای از کتاب» ویژه نوجوانان ۱۰ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود که با محوریت کتاب «تن تن و سندباد» نوشته محمدمیرکیانی که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است برگزار خواهد شد.
 
رییس کتابخانه اندیشه افزود: «تن تن و سندباد» رمانی نوجوانانه است که به قلم محمد میرکیانی و تصویرگری محمدحسین صلواتیان منتشر شده است؛ در این داستان، تن‌تن به همراه دوستان همیشگی‌اش میلو، کاپیتان هادوک و پرفسور تورنسل به شرق سفر می‌کنند و در مقابل سندباد قرار می‌گیرد. این اثر را می‌توان کتابی استراتژیک در ادبیات نوجوان دانست چرا با نگاهی دقیق و نافذ به مسئله روز زمان خود پرداخته است. هدف نویسنده از خلق چنین داستانی، پرداخت استعاری و غیرمستقیم به موضوع «تهاجم فرهنگی» است.
کتاب تقریظ شده رهبر انقلاب موضوع یک مسابقه کتابخوانی شد
جمالو خاطرنشان کرد: همچنین این رمان نوجوانانه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است و ایشان تقریظی را بر آن نوشته‌اند که متن آن بدین شرح است: «من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم؛ حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد. همین بس است که نسخه این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم.»
 
براساس این گزارش علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌بایست پس از مطالعه کتاب، پیام برگرفته از آن را در حداکثر ۱۰ سطر به پست الکترونیکی کتابخانه به آدرس andisheh.lib۱۳۷۴@gmail.com ارسال کنند. به قید قرعه، به پنج نفر از کسانی که بهترین متن را ارسال کرده باشند، جوایزی نفیس اهدا خواهد شد. فایل متن این کتاب در سایت فرهنگسرای اندیشه andisheh.farhangsara.ir بارگذاری شده و در دسترس علاقه‌مندان است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار