مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

درختکاری به یاد شهیدان نشانگر طراوت و سرسبزی گفتمان ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» گفت: کاشت نهال به یاد هر شهید، طراوت و سرسبزی و زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت و ثمردهی آن را تداعی می‌کند.
کد خبر: ۴۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ - 11November 2020

درختکاری به یاد شهیدان نشانگر طراوت و سرسبزی گفتمان ایثار و شهادت استحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» در حاشیه آیین کاشت درخت به یاد ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی و تاکیدات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت از شعائر الهی بوده و حفظ آن از خطر تحریف و انحراف و فراموشی مسئولیتی همگانی است.

وی افزود: راهکار‌های متنوع و فراوانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود دارد و درختکاری و افتتاح بوستان یادمان شهدا یکی از آنهاست که به همت ستاد کنگره شهدا و شهرداری قم صورت گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: این اقدام ارزشمند که همگونی نماد درخت و شهید را می‌رساند، در واقع بیانگر سرسبزی و طراوت و اثربخشی گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت و زنده بودن شهدا تا الی الابد است.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله به تدریج در کنار هر درخت، تصویر و شرح مختصری از معرفی شهید نصب شود تا به درستی بازگو کننده آن شهید بوده و مقام صبر و استقامت و ایثارگری خانواده معظم شهید نیز گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها