مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری نهمین جایزه ادبی «یوسف» به صورت استانی خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال به دبیرخانه جشنواره پایان آذر است.
کد خبر: ۴۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 11November 2020

نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در خراسان جنوبی برگزار می‌شودسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: هدف از برپایی این جایزه تشویق و ترغیب نو قلمان به نوشتن در عرصه دفاع مقدس و انعکاس و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های کنونی و آینده جامعه است.

وی با بیان اینکه هشت دوره از این رویداد ادبی در استان برگزار شده، عنوان کرد: نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: نهمین دوره جایزه ادبی یوسف با محوریت دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و دستاوردهای 40 ساله، چهل سالگی دفاع مقدس، خاطرات زنان در دفاع مقدس، مقاومت شهرها در دفاع مقدس، خاطرات آزادگان، جانبازان و همسران آنان، وحدت و همگرایی اسلامی، امتداد دفاع مقدس در مدافعان سلامت و مدافعان سلامت برگزار می‌شود.

فلاحی در خصوص شرایط و ضوابط درنظر گرفته شده برای آثار ارسالی، عنوان کرد: محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد و آثار به‌صورت تایپی و در دو نسخه word و pdf ارسال شوند و تعداد صفحه‌های اثر از پانزده صفحه (حدود 4 هزار کلمه) بیشتر نباشد.

وی با تأکید بر اینکه داستان‌های ارسالی قبلا در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد، تصریح کرد: توجه و استفاده از زبان و گویش‌های محلی و منطقه‌ای امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه داستان‌های منتخب ویرایش شده و در مجموعه ای چاپ خواهند شد بنابراین لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی و شماره تماس نویسندگان، حتما در انتهای داستان درج شده باشد.

فلاحی پایان آذر را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام و اضافه کرد: زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در دی‌ امسال خواهد بود و در این مراسم از شش اثر برگزیده تقدیر و به دبیرخانه کشوری ارسال خواهد شد.

وی به تشریح روش‌های مختلف ارسال آثار پرداخت و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به نشانی بیرجند، خیابان مدرس 2، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال و یا به آدرس پست الکترونیکی jashnvare_defa_moghadas@gmail.com  ارسال کنند.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین ارسال آثار از طریق شبکه‌های اجتماعی سروش به آدرس jashnvare_defa_moghadas@ و یا به شماره 09159648237 در پیام‌رسان واتس‌آپ از دیگر روش‌های ارسال آثار برای شرکت در نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» است.

فلاحی به جوایز اهدایی هم اشاره کرد و متذکر شد: به نفر اول شش میلیون ریال، نفر دوم چهار میلیون ریال، نفر سوم سه میلیون ریال و در بخش ویژه جایزه «مقاومت سلامت» به نفر برتر چهار میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار