استاندار کرمان:

جامعیت و مستند بودن دو ویژگی اصلی تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس است

استاندار کرمان جامعیت و قابل استناد بودن را دو ویژگی اصلی و مهم در تهیه و تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد.
کد خبر: ۴۲۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 12November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، «محمدجواد فدائی» در نشست کمیته علمی دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان جامعیت و قابل استناد بودن را دو ویژگی اصلی و مهم در تهیه و تدوین این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌های بزرگی از رزمندگان استان کرمان شاهد بودیم، منابع زیادی از خاطرات 6 هزار و 500 شهید استان برای گردآوری این دایرةالمعارف در اختیار داریم.

وی گفت: دفاع مقدس بخشی از تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی است و هر اندازه بتوانیم اطلاعات و مطالب مرتبط با دفاع مقدس را جمع‌آوری و حفظ کرده و به نسل آینده انتقال دهیم به تاریخ، آینده و انتقال تجارب خدمت کرده‌ایم.

استاندار کرمان تاکید کرد: علمی و مستند بودن بخش مهمی از گردآوری این مجموعه است که باید با دقت و حساسیت به آن پرداخته شود، ضمن اینکه گستردگی استان و نقش اقشار مختلف رزمندگان حتی از دورترین روستاها به جامعیت این دایره‌المعارف می‌افزاید.

فدائی همچنین سرعت عمل در گردآوری خاطرات شهدا از والدین شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس را لازم دانست.

در ادامه سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: یک هزار و 300 مدخل علمی برای تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان کرمان تایید شده و 300 مقاله در خصوص شهدا نیز باید تهیه شود.

وی بیان داشت: شورای علمی گردآوری دایرةالمعارف با زیرمجموعه چهار گروه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا، فرهنگی - هنری و اجتماعی - سیاسی مباحث را دنبال می‌کنند.

مهدوی‌فرد گستردگی استان را یکی از مشکلات در جمع‌آوری اسناد و مدارک دانست و گفت: یک هزار و 300 مدخل علمی مشخص و تعدادی از مقالات نیز جهت تایید به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار