تکرار/ سردار همدانی به دفاع پرس خبر داد

تشکیل گروهی ویژه در سوریه برای مقابله با اقدامات تفرقه‌افکنانه دشمن

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با بیان اینکه بیشتر اقدامات مستشاری ایران در سوریه حول محور پایش رفتار و فعال‌سازی کانون‌های بسیج با محوریت فرهنگی بوده است، گفت: برای افزایش معنویت و وحدت و انسجام در این کشور گروه‌هایی را با نام "کشاب" ویژه نوجوانان سنی، علوی، مسیحی و اسماعیلیه تشکیل دادیم.
کد خبر: ۴۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 06March 2015

تشکیل گروهی ویژه در سوریه برای مقابله با اقدامات تفرقه‌افکنانه دشمن

سردار حسین همدانی جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با بیان اینکه باید افتخار کرد که فریاد انفجار نور انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها طنینانداز شده است، اظهار داشت: امروز حرکت امام راحل و ملت ایران در راستای احیای اسلام همه ملتهای مسلمان و آزادیخواه جهان را بیدار کرده و دیگر دشمنان نمیتوانند در تغییر نظام جهانی به جای مسلمانان تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: انفجار نور (انقلاب اسلامی) به تعبیر حضرت امام راحل دو اثر مهم داشت؛ یکی بیداری جهان اسلام و دیگری مجروحیت سران جهان استکبار به واسطه ترکشهای این انفجار بزرگ است. اثربخشی این الگو و مدل توسط انقلاب اسلامی توانسته علیرغم بیدارسازی ملتهای مسلمان و به زانو درآوردن ابرقدرتها، پرچم آزادی و آزادگی را توسط جوانان سنی و مسیحی در لبنان برافراشته کند.

سردار همدانی با اشاره به اینکه تکفیریها دشمن چندان مطرحی برای جهان اسلام نیستند، افزود: این گروه ساخته و پرداخته جهان استکبار چهار سال است که با ترفندها و شگردهای مختلف در سوریه نتوانسته در مقابل پرچم مقاومت قد علم کند و امروز مأیوستر از دیروز در عراق نیز به مقصود خود و اربابانش نرسیده است. چون مبنای انقلاب ما در مغز و دل جوانان مسلمان جهان که شوق مبارزه و رهایی از ظلم استکبار را دارند، نهادینه شده است.

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در پاسخ به این سوال که در سوریه برای احیای روحیه و انگیزه مبارزه و مقاومت چه اقداماتی انجام دادهاید، خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات مستشاری ایران حول محور پایش رفتار و فعالسازی کانون های بسیج با محوریت فرهنگی و حضور پرشور مردم در میدان مبارزه و مقاومت بود. ما سعی نکردیم رفتارها را مهندسی کنیم و یا از اصول و قواعد طراحی استفاده کنیم؛ بلکه به اقدام عملی برای اثبات رفتارهای وحدتآمیز و عزتآفرین پرداختیم.

وی اشاره کرد: برای افزایش معنویت، وحدت و انسجام در سوریه گروههایی با نام «کشاب» را ویژه نوجوانان سنی، علوی، مسیحی و اسماعیلیه تشکیل دادیم  تا از این دریچه بتوانیم مقصودمان را صریحتر به سمع و نظرشان برسانیم. این اقدامات به جایی رسید که خوشبختانه امروز طلبه جوان ما در استان حلب به محور کارهای فرهنگی سوریه تبدیل شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه صدور فرهنگ دفاع مقدس و تشکیل بسیج مردمی، از دیگر دستاوردهای همکاری مستشاری ایران در سوریه است، افزود: با تشکیل بسیج مردمی، فرماندهان و مسئولانی که توسط دشمنان تضعیف شده بودند دوباره جان گرفتند و از طرفی دیگر، هراس داعش و جبهه النصره از نیروهای بسیجی ما نشان میدهد فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در میان جوانان سوریه بهعنوان یک مدل و الگو معرفی شده است.

سردار همدانی در پایان خاطرنشان کرد: کانونهای بسیج در محلههای اشغالی هم دست از فعالیت برنداشته و انتقال این فرهنگ باعث شده تا کارکنان ارتش سوریه که نماز و قرآن خواندن را ممنوع کرده بودند نیز به اقامه نماز و برپایی مراسم مذهبی روی بیاورند. از مبارزه شیعه و سنی در کنار هم علیه جبهه نفاق و تروریستها بسیار خوشحالم، چرا که آمارها نشان میدهد درصد بالایی از نیروهای مردمی یا بسیجی در سوریه به برادران اهل سنت اختصاص دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار