وصیت‌نامه شهید «علیرضا غریبی»؛

جنگ با کفر لذتی بزرگ دارد

شهید «علیرضا غریبی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: خلق نشده‌ایم تا راحت‌طلب باشیم و یا در پی آسایش دنیوی باشیم؛ نه این ارزشی ندارد؛ خلق شده‌ایم تا آزمایش شویم. اینجا برای من خیلی خوب است؛ چون جنگ با کفر لذتی بزرگ دارد.
کد خبر: ۴۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 13November 2020

جنگ با کفر لذتی بزرگ داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهید «علیرضا غریبی» در تاریخ 1347/6/19 در بوشهر دیده به جهان گشود و در سوم بهمن سال 1363 در شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید
بسم رب الشهداء والصدیقین

پدر و مادرم! راهی که انتخاب نمودم با شناخت بوده و راهی است که در آن راه باید برای استحکام بخشیدن نظام جمهوری اسلامی از خون خود مایه گذاشت و اگر در این راه، افتخار شهادت نصیبم شد، محققاً به آرزوی دیرینه ام رسیده ام؛ زیرا این که رسالت مکتب ما چنین است، اگر خونی ریخته نشود و نهال اسلام بارور نگردد، پس چگونه اسلام گسترش پیدا خواهد کرد.

پس ای برادران و خواهرانم، من در برابر اینها نوری بیش نیستم، اگر در این راهی که می روم کشته شدم، فقط خودم این راه را با جستجوی فراوان پیدا کرده ام و رفته ام و امیدوارم که خداوند تبارک و تعالی این کشته شدن و یا شهادت من را قبول کند و بپذیرد.

من آموختم که زندگی مادی نکبت‌بار است و نباید منتظر باشم مرگ ما فرا رسد، بلکه باید به سراغ مرگ رفت، مگر انسان یک دفعه بیشتر می میرد؟ پس چه بهتر که آن دفعه هم در راه خدا باشد.

من با کمال میل به این جبهه مقدس که برای پیروزی اسلام است، می روم؛ چون به خودمان تعلق نداریم یعنی خلق نشده ایم تا راحت‌طلب باشیم و یا در پی آسایش دنیوی باشیم نه، این ارزشی ندارد خلق شده ایم تا آزمایش شویم. اینجا برای من خیلی خوب است؛ چون جنگ با کفر لذتی بزرگ دارد.

خدایا، بهترین لذت های آخرتی و دنیایی را به من عطا کن و آن لذت بهترینی که می دهی در عبادت کردن قرار ده.

با آگاهی به راهم امیدوارم که در این راه به شهادت نائل آیم.

تاکنون من مرده بودم و این لحظه های آغاز جهاد و شهادت است که احساس می کنم زنده ام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها