عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کرونا باعث فروپاشی دگم‌های زیادی شده است

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به شیوع گسترده کرونا گفت: کرونا باعث افتضاح جهانی شده که باید از آن درس گرفت؛ دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است.
کد خبر: ۴۲۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 13November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه شخصی خود در توئیتر و در رشته توئیتی نوشت: کرونا باعث افتضاح جهانی شده که باید از آن درس گرفت؛ دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است. 

رحیم‌پور ازغدی در این توئیت نوشته است:

کارنامه کرونا

س۱) کارآمدی الگوی بهداشت در مهار بیماری‌های واگیردار، ادعای جهان مدرن و مایه تفاخر بر پیشامدرن بود، اما با این افتضاح جهانی، فاجعه‌ای گل‌درشت از کار درآمد. کرونا با بشر چه کرد؟ و هنوز چه‌ها خواهد کرد؟

ج) از هر افتضاحی باید درس گرفت. دگم‌های بسیاری درحال فروپاشی است.

کارنامه کرونا را البته سال‌ها بعد، هر که زنده ماند، قضاوت می‌کند. اما تا همین‌جا هم کارکرد‌های پیش‌بینی نشده، کم نبود. ده‌ها میلیون بیمار با سیر تصاعدی و یک افق تاریک، عجز نظام‌های سلامت و پزشکی قرن ۲۱، اقتصاد‌هایی با سرعت در خطر فروپاشی، تغییر اجباری و تدریجی نحوه حکمرانی، طرح دوباره قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پرسش‌ها در باب علم، مذهب، اخلاق، حقوق و حتی سیاست، انقلاب تحمیلی در سبک زندگی بشریت در کوتاه‌ترین زمان و تغییرات بیشتری که در پیش است. وبای جدید نوک دماغ‌ها را پایین آورد، سر جهان را روی گردن خم کرد و اینک بحران اخلاق پزشکی، دور انداختن فقیران، ناچیز انگاشتن بی‌چیزان، راهزنی ماسک میان ایالت‌ها و قطع عمدی اکسیژن بیمار.

تمدن‌ها فرومی‌افتند وقتی دیگر قادر به حل معضلات نباشند. پوزخند کمونیست‌ها به خطاب امام با گورباچف یادتان هست؟

کرونا باعث فروپاشی دگم‌های زیادی شده/ تمدن‌ها وقتی قادر به حل معضلات نباشند فرو می‌افتند

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار