امام جمعه گناوه:

رژیم سعودی از بزرگترین بازندگان انتخابات آمریکاست

حجت‌الاسلام رکنی حسینی گفت: یکی از بزرگترین بازنده‌های انتخابات آمریکا عربستان سعودی است که ولیعهد کم‌خرد و سرکش این کشور با وجود هزینه‌های گزاف نتوانست کاری از پیش برد.
کد خبر: ۴۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ - 13November 2020

بزرگترین بازنده‌های انتخابات آمریکا عربستان سعودی استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نکاتی پیرامون انتخابات اخیر آمریکا اظهار داشت: این انتخابات بیش از آنکه نشان‌دهنده شکست دولت ترامپ باشد، نشان‌دهنده شکست راهبردی چهارساله دوران دولت ترامپ است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین بازنده‌های انتخابات آمریکا عربستان سعودی است که ولیعهد کم‌خرد و سرکش این کشور با وجود هزینه‌های گزاف نتوانست کاری از پیش ببرد، گفت: در دوران ریاست جمهوری ترامپ در طول چهار سال می‌توان نشانه‌های شکست راهبردی دولت آمریکا را در تمام جهان به عینه مشاهده کرد.

رکنی حسینی خاطرنشان کرد: شکست در خود منطقه آمریکا، در برابر مقاومت و بیداری اسلامی، در برابر گروه‌های بدلی مانند داعش برای مقابله با سایر کشورها، در جنگ‌های نیابتی در منطقه، در تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اسلامی، در مدیریت بحران کرونا به اقرار خود دولتمردان آمریکا، در اجماع‌سازی در شورای امنیت و سازمان ملل علیه ایران از جمله این شکست‌های راهبردی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن ۲۴ آبان روز کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است و نقش کتاب و کتابخوانی در زندگی امروزی بسیار کم‌رنگ شده است.

وی با بیان اینکه کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود و رشد فرهنگ عمومی جامعه در سایه مطالعه و کتابخوانی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: فرهنگی‌ترین ملت‌های جهان با شاخصه‌های سرانه مطالعه، چاپ و انتشار کتاب شناخته و سنجیده می‌شوند و با این شاخصه‌ها جایگاه یک کشور از لحاظ فرهنگ عمومی مشخص می‌شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه در زندگی امروزی اگرچه حضور و جستجو در فضای مجازی افزایش یافته است، اما نسبت مطالعه کتاب و کتابخوانی در کشور ما پایین است، گفت: باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور که فرهنگ عمومی جامعه را تعالی می بخشد، اهتمام ویژه ورزید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار