تنها با استقبال مردم از کتاب می‌توانیم شمارش کتاب‌‎ها را افزایش دهیم

حمیدرضا شاه‌آبادی با تاکید براینکه تنها با استقبال مردم از کتاب می‌توانیم شمارش کتاب‌‎ها را افزایش دهیم، گفت: برگزار کردن هفته کتاب برای جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و فعال کردن رسانه‌ها در این حوزه مفید است.
کد خبر: ۴۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ - 14November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حمیدرضا شاه آبادی داستان‌نویس، پژوهشگر تاریخ و نمایش‌نامه‌نویس معاصر اظهار کرد: برگزار کردن هفته کتاب برای جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و فعال کردن رسانه‌ها در این حوزه مفید است. در واقع این هفته این امکان را فراهم می‌کند که برخی برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی نیز اجرا شود.

وی در ادامه افزود: به هر صورت هفته کتاب فرصت و شرایط خوبی است که می‌توان از آن به اندازه خودش بهره گرفت منتها این که اگر متوقع باشیم که این هفته در کل بتواند مشکل کتابخوانی را حل کرده و شرایطی را فراهم کند که سطح عمومی مطالعه افزایش یابد توقع زیادی بوده و امکان پذیر نیست.

این نویسنده همچنین افزود: برای ترویج کتابخوانی فعالیت‌های زیاد و متنوعی باید در کنار یکدیگر انجام شود، فعالیت‎هایی که هرکدام می‎تواند پشتیبان فعالیت دیگر و تکمیل کننده فعالیت قبل از خود باشند؛ از این جهت احساس می‌کنم در هفته کتاب تنها می‌توان نوعی یادآوری ایجاد کرد که چه کارهایی باید انجام شود، چه کارهایی روی زمین مانده، نقطه ضعف‌ها کدامند و چگونه می‌توان آن‌ها را از بین برد.

شاه آبادی گفت: برنامه هایی چون طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) همانند قرص مسکن عمل می‌کنند، در شرایط خاص می‌توان از این مسکن‌ها استفاده کرد. در واقع ما باید به سمتی برویم که مردم واقعا و با اشتیاق قیمت واقعی کتاب را بپردازند و ناشران بتوانند کتاب‌هایی را منتشر کنند که نظر عموم مردم را جلب کند و آن‌ها را سر شوق بیاورد تا حاضر باشند هر رقمی را بابت آن پرداخت کنند. به سمتی حرکت کنیم که ناشران ما یاد بگیرند اثری را با حداقل قیمت برای جلب بازار منتشر کنند؛ زمانی این اتفاق امکان‌ پذیر است که تعداد شمارگان کتاب افزایش پیدا کند و این امر تنها زمانی رخ می‌دهد که استقبال کرده باشند.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها