بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان به مناسبت آزادسازی سوسنگرد؛

مردم سوسنگرد ثابت کردند که نتیجه جنگ را اراده‌ها رقم می‌زنند نه تانک‌‌ها و ادوات نظامی

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به مناسبت آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 15November 2020

آزادسازی سوسنگرد ثابت کرد که جنگ را اراده ها رقم می زنند نه تانک ها و ادوات نظامی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به مناسبت گرامیداشت 26 آبان «سالروز حماسه آزادسازی شهر سوسنگرد» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

شکست حصر سوسنگرد تنها آزادسازی یک شهر و منطقه نبود بلکه پیروزی اراده ملتی بود که در مقابل هجوم تانک‌ها ایستادند تا بگویند جنگ را اعتقادات و باورها رقم می‌‌زنند نه تانک ها و ادوات نظامی.

رژیم بعث عراق و البته گواهان تاریخ هرگز مقاومت عشایر عرب خوزستان و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهان نظامی ایران در نبرد سوسنگرد را فراموش نمی کنند.

سوسنگرد نماد و مظهر مقاومت مردان و زنانی است که خانه‌هایشان را ترک نکردند تا به دنیا نشان دهند که هیچ سرزمین مقدس و شهید داده‌ای را نمی‌توان به زور تصاحب کرد. مردم سوسنگرد و البته اسطوره ای به نام چمران نشان دادند و ثابت کردند، سرزمینی که بوی ایثار و جهاد و شهادت بدهد تسخیر شدنی نیست و امام همین مردم چه شناخت عمیقی از اراده‌ها داشت که فرمود: «بایست سوسنگرد تا فردا آزاد شود».

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن گرامیداشت این روز عزیز و تجدید عهد و پیمان با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و شهر سوسنگرد اعلام می‌‌دارد که به بهانه ویروس کرونا از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن این رخداد ارزشی دریغ نمی‌کند و در بستر رسانه و فضای مجازی تلاش خواهد کرد تا با تولید محتوای لازم نسل جوان کشور و خوزستان را از حماسه مردم سوسنگرد آگاه سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار