سرپرست بنیاد شهید لرستان خبر داد؛

ساماندهی ۴۶۸ گلزار شهدا در لرستان

محمود زرین جویی با اشاره به وجود ۶۱۵ گلزار شهدا در استان لرستان، گفت: در حال حاضر ۴۶۸ گلزار شهید در لرستان ساماندهی شده و ۱۴۷ گلزار دیگر ساماندهی نشده‌‌اند.
کد خبر: ۴۲۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ - 15November 2020

ساماندهی 468 گلزار شهدا در لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمود زرین‌جویی» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز در جمع خبرنگاران آمار جامعه ایثارگری لرستان را ۶ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همه ساله به این آمار اضافه می‌شود.

وی گفت: لرستان به لحاظ بیکاری جامعه ایثارگری جزو چهار استان بیکار کشور است و طی تفاهم‌نامه‌ای که میان بنیاد شهید کشور و استانداری لرستان منعقد شد، در ۵ سال آینده دو هزار و ۵۰۰‌ نفر از جامعه ایثارگری لرستان مشغول به کار می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری لرستان مشمول دریافت مسکن هستند که از این تعداد سه هزار نفر در اولویت هستند که طی پنج سال باید مسکن سه هزار ایثارگر دارای اولویت، تأمین شود، افزود: درصد جمعیت استان لرستان نسبت به کل کشور ۲/۳ است، اما جمعیت ایثارگر استان لرستان نسبت به کل کشور ۲/۸۶ است؛ به‌عبارتی جمعیت ایثارگر لرستان نسبت به میانگین کشور ۵۶ صدم بیشتر است که باید با توجه به این آمار توجه ویژه‌تری به قشر ایثارگر استان صورت گیرد.

زرین‌جویی با بیان اینکه از ۶۱۵ گلزار شهدای استان لرستان تعداد ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده،  تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۷ گلزار شهدا در استان لرستان و به‌ عبارتی ۹۰۰ مزار شهید ساماندهی نشده و این در حالی‌ است که وظیفه تعمیر و نگهداری گلزارهای شهدا بعد از ساماندهی در سطح شهر برعهده شهرداری‌ها و در سطح روستاها بر عهده دهیاری‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار