بیانیه اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان‌غربی به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد؛

دفاع مقدس صحنه خلق وحدت و اراده ملت بود

اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان آذربایجان غربی به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ - 16November 2020

دفاع مقدس صحنه خلق وحدت و اراده ملت بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان آذربایجان غربی به مناسبت 26 آبان سال‌روز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

26 آبان ماه سال 1359 سال‌روز عملیات آزادسازی سوسنگرد یکی از وقایع آموزنده و تعیین کننده در تاریخ دفاع مقدس ملت عزیز ایران اسلامی است که سرآغاز تحول در عرصه دفاع مقدس و مقدمه‌ای برای بیرون راندن اشغالگران رژیم بعثی از سرزمین مقدس ایران اسلامی بوده که با آثار پیامدهای تعیین کننده خود وحشت و حراس دشمن درجبهه های نبرد را فراهم نمود.

‌در این راستا مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع وقت در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند با تصمیم حکیمانه، عالمانه و راهبردی در طراحی و اجرای موفق عملیات آزادسازی سوسنگرد با همراهی مخلصانه و هوشمندانه شهید مصطفی چمران و فرماندهان و رزمندگان ارتش و سپاه، جهادگران، بسیجیان و عشایر عرب خوزستان نقش بی‌بدیلی ایفا نموده است که آثار و برکات این پیروزی در این عملیات در ادامه دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بود.

آری دفاع مقدس صحنه خلق وحدت، اراده، اقتدار، عظمت و درخشش ملت عزیز ایران اسلامی در برابر جبهه دشمن و توطئه های علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود که توانست الگوی نوین مقاومت مردمی ضد سلطه و صهیونیسم و مقابله با جنگهای نیابتی و تروریسم تکفیری در منطقه را فراروی ملت‌های مسلمان قرار دهد و استکبار جهانی را در تقابل راهبردی با امت اسلامی با شکست‌های زنجیره ای و خفّت‌بار مواجه ساخته و واقعیتی غیر‌قابل انکار را که در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و‌... رخ داده است واضح و آشکار نماید که در این تقابل نقش مدافعین حرم به ویژه شهید جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر هیچ کس پوشیده نیست که پس از سالها تلاش و جانفشانی از سوی رژیم تروریستی آمریکا ناجوانمردانه در این راه به شهادت رسید.

‌امروز به حرمت خون پاک و به ناحق ریخته آن شهید عزیز، در جریان انتخابات شرم آور ریاست جمهوری آمریکا چهره پنهان استکبار بیش از پیش به جهانیان نمایان میشود.

لذا با یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان آن دوران طلایی چهلمین سالروز حماسه به یادماندنی آزادسازی سوسنگرد را گرامی داشته و با عرض ادب و احترام به محضر خانواده های معظم شهدا امیدواریم آحاد مردم به خصوص جوانان این مرز و بوم ضمن پایبندی به آرمان شهدای والامقام پرچم عزت و سربلندی ایران اسلامی را بر فراز قله‌های پیشرفت و تعالی به اهتزاز در آورده و برای نیل به تمدن نوین اسلامی در عصر آغاز افول قدرت های استکباری از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار