جبران باسیل:

در صورت اثبات اتهامات آمریکا زندگی سیاسیم را رها می‌کنم/ به سند همکاری با حزب‌الله پایبندم

رئیس جریان آزاد ملی لبنان درباره تحریم وی از جانب آمریکا اعلام کرد که اگر در این اتهامات مقصر شناخته شوم زندگی سیاسی خود را رها خواهم کرد.
کد خبر: ۴۲۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ - 17November 2020

در صورت اثبات اتهامات آمریکا زندگی سیاسیم را رها می‌کنم/ به سند همکاری با حزب‌الله پایبندمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری لبنان، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان درباره تحریم اخیر وزارت خزانه داری آمریکا علیه وی اظهار داشت که من درباره احتمال انتشار صورتجلسه‌ها میان خودم و آمریکایی‌ها محتاط هستم و با مدرک صحبت می‌کنم.

وی افزود: من هر زمانی‌که صحبت می‌کنم به «ویکی‌لیکس» (سازمانی غیرانتفاعی و بین‌المللی است که به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد) فکر می‌کنم و اینکه ما به‌عنوان یک جریان لبنانی که از استقلال ما ناشی می‌شود چه راهی را دنبال می‌کنیم.

جبران باسیل گفت که من امیدوارم موضوع اتهامات را تا انتها دنبال و همه چیز را فاش کنم و در صورتیکه مقصر شناخته شوم، زندگی سیاسی خود را رها خواهم کرد.

وی افزود که کشور بزرگی مانند آمریکا که در سراسر جهان انتقالات مالی دارد چطور نمی‌تواند همه چیز را آشکار کند و در ابتدا همه چیز باید برای افکار عمومی لبنان روشن شود.

باسیل خاطرنشان کرد که تاریخ به ما آموخته است که جدا و منزوی کردن هر گروه و طایفه‌ای در لبنان منجر به انفجار اوضاع می‌شود و ما اینجا درباره یک مولفه کلی صحبت می‌کنیم نه فقط حزب‌الله؛ محاصره مالی و اقتصادی آمریکا علیه لبنان از این جهت که شرایط کشور ما را بدتر کرده موفقیت‌آمیز بوده است، اما در داخل به اختلاف و انفجار نرسیدیم و من به مفهوم دولت و سند تفاهم و همکاری با حزب‌الله پایبند هستم.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد که ما به عنوان یک جریان ملی و من در گذشته به عنوان وزیر خارجه هرگز موافق درآمیختن موضوعات مربوط به حزب‌الله با مسائل خارجی نبودم؛ پس چرا «سعد حریری» (نخست وزیر مکلف) اجازه دارد بگوید که سلاح حزب‌الله یک مسئله منطقه‌ای بوده که باید در این چارچوب حل شود؟

جبران باسیل تاکید کرد که جریان آزاد ملی تنها در محور لبنانی است و ما با همه روابط خوبی داریم. همچنین وحدت ملی برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

به‌دنبال تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه شخصیت‌های لبنانی آن هم بدون ارائه مدرک و دلیل، روز گذشته «شربل وهبه» وزیر خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان در راستای اقدامات «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برای پیگیری اتهامات وارد شده به جبران باسیل و دلیل تحریم وی، از «دورثی شیا» سفیر آمریکا در بیروت خواست تا کشورش ادله لازم در این زمینه را ارائه دهد.

وی گفت: تنها کافی نیست که آمریکا تحریم‌هایی را در نظر بگیرد، اگر اشتباهاتی هست و نیاز به پیگرد قضایی است، پس این حق دستگاه قضایی لبنان است که از تمام این مسائل اطلاع یابد و در سایه هرگونه مستندات و اطلاعات دقیق که مجهز به آن می‌شود، عمل کند.

پیش از این سفیر آمریکا در لبنان در توجیه اقدام کشورش برای تحریم بی‌دلیل مقامات لبنانی مدعی شده بود که مدارک مربوطه در این زمینه قابل انتشار نیست!

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار