چهل‌سالگی سرو/ یاران خراسانی 4

فرمانده شهیدی که حضور در عملیات را بر شرکت در دوره دافوس ترجیح داد

شهید اسدالله کشمیری که در حال طی کردن دوره دافوس بود، دوره را برای شرکت در عملیات «والفجر9» نیمه تمام گذاشت و عازم منطقه شد و گفت: «اگر زنده ماندم که برمی‌گردم و آموزش را ادامه می‌دهم، اگر هم نماندم که دیگر به آموزش نیاز ندارم.»
کد خبر: ۴۲۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 17November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «اسدالله کشمیری» در اوّل فروردين ‏1341 در روستاى قرقى - در دوازده كيلومترى مشهد - در خانواده­اى مذهبى به دنيا آمد؛ وی در هفتم اسفند 1364 در عمليّات والفجر 9 - در ارتفاعات هزار قله عراق در حالى كه مسئولیت طرح و عمليّات تيپ ويژه شهدا را برعهده داشت به شهادت رسيد.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به خاطره‌ای از این فرمانده خراسانی به نقل از محمد کشمیری همرزم و پسر عموی شهید اشاره خواهیم داشت.

از کل تیپ ویژه شهدا، سه نفر را برای آموزش دافوس به پادگان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران فرستاده بودند. یکی از آن سه نفر، اسدالله کشمیری بود. 15 روز مانده به پایان دورۀ آموزشی، هر سه تصمیم گرفتند که در عملیات والفجر 9 شرکت کنند.

مسئول آموزش پادگان به آنها گفته بود: «بگذارید دوره آموزش تمام شود، بعد بروید.»

آنها در پاسخ گفته بودند: «نه، می‌خواهیم در عملیات شرکت کنیم. اگر زنده ماندیم که برمی‌گردیم و آموزش را ادامه خواهیم داد، اگر هم نماندیم که دیگر به آموزش نیاز نداریم.»

بعد از عملیات والفجر 9، دیگر نیازی به آموزش نداشتند. قبل از پایان درس، امتحان‌هایشان را داده بودند. جایزه‌اش را هم گرفتند. چه جایزه‌ای بهتر از دیدار حق.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار