معاون وزیر ارشاد مطرح کرد؛

بزرگی تمدن ما با کتاب شناخته می‌شود/ توجه به کتاب را رونق دهیم

محسن جوادی گفت: بزرگی تمدن اسلامی ایرانی ما با کتاب شناخته می‌شود و اگر بخواهیم به آن جایگاه بزرگ برگردیم، باید توجه به کتاب را رونق بدهیم.
کد خبر: ۴۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 17November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اهمیت هفته کتاب و فعالیت‌های این‌هفته، گفت: کتاب سرمایه تمدن اسلامی و ایرانی ما است و تمدن ما با کتاب شناخته می‌شود. اگر در جایی از تاریخ به بزرگی از ما یاد می‌شود با کتاب بوده است و اگر بار دیگر بخواهیم آن بزرگی و جایگاه را داشته باشیم، باید کتاب را با توجه بیشتر به آن و برگزاری چنین برنامه‌هایی رونق بدهیم.
 
وی افزود: در این‌زمینه ضروری است در جستجوی راه‌هایی باشیم که می‌توانند موجب منزلت و بزرگی جایگاه کتاب شوند و این مهم می‌تواند از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اعتلای نقش کتاب در جامعه و احترام به مولفان و نویسندگان کتاب، به دست آید. با یافتن چنین راه‌هایی می‌توانیم شکوه تاریخی کتاب در ایران را احیا کنیم.
 
معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: همچنین لازم است کتاب در سیستم آموزشی و اداری ما جایگاه مناسبی پیدا کند و به آن احترام گذاشته شود. وقتی یک مدیری کتاب بخواند به طور قطع کارمندان او هم کتاب می‌خوانند. وقتی در یک سیستم اداری به کتاب ارزش و بها داده شود این بها و ارزش از سوی بقیه کارکنان آن مجموعه هم صورت می‌گیرد. در خانواده‌ها هم به همین صورت است و پدر خانواده می‌تواند نقش مهمی در علاقه‌‌مندی اعضای خانواده به کتاب و مطالعه آن داشته باشد.
 
جوادی گفت: گام اول برای رونق‌بخشی به حوزه کتاب باید توسط کسانی برداشته شود که علاقه‌مند به ترویج کتاب هستند. با چنین‌کارهایی می‌توانیم به حوزه کتاب و کتابخوانی رونق ببخشیم و شاهد جایگاه بهتری برای کتاب باشیم.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار