مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی؛

یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «۹ دی»، از ۸ تا ۱۷ دی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ - 18November 2020

یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» برگزار می‌شود/ تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره«ناصر نبی‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس  در بیرجند، اظهار داشت: یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «۹ دی»، از ۸ تا ۱۷ دی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در یازدهمین جشنواره عمار تا هفتم آذر تمدید شده، بیان داشت: فیلم‌سازان حداکثر سه روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام یعنی تا ۱۰ آذر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» در چهار بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «معرفی سوژه»، «فراخوان اکران مردمی» و «فراخوان‌های مردمی» برگزار می‌شود.

نبی‌زاده به بخش فراخوان‌های مردمی اشاره و توضیح داد: در این بخش از جشنواره هر یک از مردم، تشکل‌های مردمی و یا مؤسسات فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی می‌توانند موضوعات و دغدغه‌های مدنظر خود را به فیلم‌سازان پیشنهاد داده و با تعیین جوایز مادی و معنوی خود، آنان را به تولید اثر در آن موضوعات ترغیب نمایند.

وی تصریح کرد: در بخش «رقابت اصلی جشنواره» فیلمسازان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی، فیلم ما، فیلم‌نامه و نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی و در موضوعات «رؤیای ایرانی»، «پایش و پالایش اجتماعی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه ۸۸» در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام اثر در Ammarfilm.ir و ارسال اصل آثار به دبیرخانه الزامی است، مطرح کرد: آثار ثبت‌نامی نباید در دوره¬های پیشین جشنواره شرکت کرده باشند و فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید دارای فرمت ( H.۲۶۴، حداقل ابعاد ۱۹۲۰*۱۰۸۰) باشند.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه اکران‌های مردمی فیلم‌های منتخب (در همه شهرها و روستاهای کشور) از آذر ۹۹ تا پاییز ۱۴۰۰ اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار بخش مسابقه در صورت مهیا بودن شرایط با توجه به همه‌گیری کرونا، دی ماه و در سینما فلسطین تهران اکران خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها