معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع):

تشکیل بسیج از الطاف خفیه الهی در انقلاب اسلامی است

سردار علی‌اکبر افراسیابی گفت: تشکیل بسیج از الطاف خفیه الهی در انقلاب اسلامی و گنجی بی پایان است که در صحنه‌ها، بحران‌ها و نیازهای مختلف کشور حضور داشته و خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ - 18November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) و جمعی از اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد.

سردار افراسیابی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج از الطاف خفیه الهی در انقلاب اسلامی و گنجی بی پایان است که در صحنه‌ها، بحران‌ها و نیازهای مختلف کشور حضور داشته و خواهد داشت.

وی در ادامه در تشریح شعار امسال هفته بسیج یعنی «بسیج؛ پیشرو خدمت، امیدآفرین» گفت: در طول عمر 40 ساله بسیج، این نهاد همیشه بوده است و امسال در حالی این هفته را آغاز می‌کنیم که ویروس منحوس کرونا گریبانگیر ایران و تمام دنیا شده است. امیدوارم که با برنامه‌های هفته بسیج و تقارن آن با سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بتوانیم برگ زرین دیگری را بر صفحه انقلاب بنگاریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) در تشریح برنامه‌های هفته بسیج یادآور شد: در این هفته طرح شهید سلیمانی اجرا خواهد شد که براساس این طرح، مسجد سنگر سلامت تعریف می‌شود و نزدیک به 2000 پایگاه بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی، ستاد استانی کرونا و اداره‌کل بهداشت استان در این طرح مشارکت خواهند داست.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام همچنین رزمایش خدمت در قالب 1000 نفر به صورت گروه‌های بسیجی چهار نفره با همکاری دو هزار و 200 هسته اجتماعی در سرتاسر اماکن عمومی استان اقدام به امر به معروف و نهی از منکر مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا خواهند کرد که طی این طرح آنها مخاطبان خود را به ماسک زدن، رعایت فواصل اجتماعی و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌کنند.

افراسیابی تصریح کرد: در هفته بسیج رزمایش خدمت، امنیت و خدمت معیشتی نیز اجرا خواهد شد. در رزمایش خدمت امنیت سه هزار و 300 گروه و تیم گشتی در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره امنیت مردم و محلات را تأمین می‌کنند. در طرح خدمت معیشتی؛ در قالب کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک خواهد شد و در کنار آن طرح‌هایی چون اشتغال‌زایی و کمک به اجاره‌های مسکن و مغازه‌ها هم توسط گروه‌های جهادی دنبال می‌شود.

وی پنجمین برنامه هفته بسیج را رزمایش خدمت جهادی عنوان کرد و افزود: در این طرح 1000 گروه جهادی در قالب گروه‌های 5 تا 15 نفره اقدام به لای‌روبی قنات‌ها در روستا، تعمییر خانه‌ها، برطرف کردن مشکلات محلات و ساخت کلاس‌ها و سرویس بهداشتی در مدارس خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) رزمایش خدمت فرهنگی را برنامه دیگر هفته بسیج دانست و تصریح کرد: مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) در دو هزار و پانصد خیابان استان خراسان رضوی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون هرگونه تجمعی اقدام به برگزاری جشن فرهنگی خواهد شد.

وی همچنین تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس را برنامه هفتم در هفته بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بنا بر تدبیر «سردار حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تمامی رزمندگان دوران جنگ تحمیلی از ابتدای هفته دفاع مقدس تا دهه فجر به وسیله اعطای لوح تقدیر تجلیل خواهد شد که در این ایام، بخصوص هفته بسیج، نیز این اقدام با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل کار و منزل آنها صورت خواهد گرفت.

افراسیابی آخرین برنامه پیش‌بینی شده در هفته بسیج سال جاری را خدمت به افراد در فضای مجازی دانست و گفت: با توجه به آنلاین و برخط شدن کلاس‌های درسی به خاطر شیوع ویروس کرونا؛ بر اساس این طرح مردم از مزایا و معایب فضای مجازی مطلع خواهند شد و به وسیله کلاس‌ها و مشاوره‌های حقوقی، تحصیلی و خانوادگی سواد رسانه‌ای آنها را ارتقا خواهد یافت.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) در پایان با اشاره به بحث تحریف دفاع مقدس و هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع مهم ابراز داشت: اقداماتی چون اجرای نهضت خاطره‌گویی با هدایت پیشکسوتی چون سردار رحیم صفوی، کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی و چاپ و توزیع کتب مرتبط در سطوح مختلف و در طول سال در دست اقدام است منتهی این برنامه‌ها در هفته بسیج به صورت دو چندان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها