دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل:

ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا را از منطقه شتاب بیشتری داده است

امیرعبدالهیان با تاکید بر استراتژی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خروج آمریکا از منطقه گفت: ترور آمریکایی سردار سلیمانی خروج آمریکا را از منطقه شتاب بیشتری داده است.
کد خبر: ۴۲۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ - 18November 2020

ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا را از منطقه شتاب بیشتری داده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «زولتان وارگا» سفیر مجارستان در تهران امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به قدمت نود ساله روابط دیپلماتیک دو کشور گفت: خوشبختانه روابط دو کشور قدیمی و پایدار است لذا گسترش تعاملات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در حوزه‌های مختلف و رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌های فیمابین از جمله موضوعاتی است که مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.

وی ضمن دریافت سلام‌های گرم رییس پارلمان مجارستان و ابلاغ سلام متقابل قالیباف به همتای مجاری، با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: سیاست مجلس شورای اسلامی مبتنی بر افزایش هرچه بیشتر تعاملات پارلمانی در سطوح مختلف با کشور‌های دوست از جمله مجارستان است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، خدمات فنی و مهندسی و برای ارتقاء سطح مناسبات دو کشور وجود دارد.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر استراتژی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خروج آمریکا از منطقه، تصریح کرد: راهبرد ایران خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از منطقه است. تجربه حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان اثبات کرد که تردیدی وجود ندارد که حضور نظامی آمریکا به نفع امنیت منطقه نیست. ترور آمریکایی سردار سلیمانی خروج آمریکا را از منطقه شتاب بیشتری داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور را مهم خواند و گفت: مناسبات فرهنگی مجارستان با جمهوری اسلامی ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی از همکاری و مساعدت دولت مجارستان در حل مشکل تعدادی از دانشجویان ایرانی مرتبط با پیامد کرونا ویروس تشکر کرد.

زولنان وارگا سفیر مجارستان در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی بویژه پارلمانی تاکید نمود و گفت: مجارستان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و نیز گسترش بیش از پیش تعاملات فیمابین در دستور کار دولت و پارلمان قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: پارلمان مجارستان از گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علم و فناوری و ... استقبال می‌کند.

سفیر مجارستان در تهران با اشاره به رفع مشکلات تعدادی از دانشجویان ایرانی در مجارستان، سطح همکاری‌های فرهنگی و علمی دو کشور را رو به رشد خواند.

وی در پایان ضمن تاکید بر جایگاه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری خواستار لزوم تقویت و تحکیم همکاری‌های پژوهشی - پارلمانی دو کشور شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار