مخالفت آلمان با خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان

وزیر امور خارجه آلمان گفت، خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان، بر روند صلح در این کشور تأثیر منفی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۲۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ - 19November 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اظهار داشت: تصمیم آمریکا برای خروج سربازانش از خاک افغانستان به روند صلح در این کشور لطمه می‌زند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، ماس در نشستی خبری گفت: «این واقعیت که هردو طرف در حال حاضر سر میز مذاکره هستند و گفتگو‌ها را پس از دهه‌ها درگیری به شکل سازنده‌ای آغاز کرده‌اند، امری بدیهی است».

وزیر امور خارجه آلمان افزود: موانع زیادی در مسیر روند صلح وجود دارند و «نباید به شکلی غیر ضروری موانع بیشتری بر سر راه آن بتراشیم، مانند آنچه که قطعاً خروج عجولانه از افغانستان ایجاد خواهد کرد».

ماس در ادامه گفت: آلمان به طور فشرده در حال بررسی عواقب و تأثیرات احتمالی این اقدام آمریکا بر روی نیرو‌های آلمانی حاضر در افغانستان است.

وی تأکید کرد: «هنگامی که درخصوص آینده حضورمان در افغانستان تصمیم می‌گیریم، باید اوضاع میدانی و به‌خصوص امنیت سربازانی که از طرف ما در آنجا حضور دارند در نظر بگیریم».

این اظهارات ماس پس از آن بیان شد که روز سه‌شنبه ارتش آمریکا اعلام کرد دو هزار و ۵۰۰ نیروی خود را تا اواسط ژانویه از افغانستان خارج می‌کند. در حال حاضر ارتش آلمان چیزی حدود یک هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی در خاک افغانستان دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار