نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«بسیج»؛ بزرگترین یادگار امام راحل/ بسیجیان در راه امام (ره) و شهدا ثابت‌قدم بوده‌اند

فداحسین مالکی گفت: ما به کرات مجاهدت‌های بسیج را چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن دوران و در عرصه‌های سازندگی کشور دیده‌ایم، نیرویی که بی‌هیچ چشم‌داشتی در مسیر شهدا و امام شهدا ثابت‌قدم است.
کد خبر: ۴۲۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ - 20November 2020

بسیج خدمت به مردم و به ویژه قشر مستضعف جامعه را از اولویت‌ها و وظایف مهم خود می‌داندعلی شعبان؛ فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، این نیروی ولایی را نیرویی برآمده از دل مردم عنوان کرد و با اشاره به نقش این نهاد مهم مردمی در موفقیت، پیشرفت و سازندگی کشور اظهار داشت: در واقع بسیج یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین یادگارهای امام راحل است که برای خلاصی کشور از تمام مشکلات، داوطلبانه وارد میدان می‌شود و تا رفاه و آسایش را در جامعه احیا نکند، آرام نمی‌گیرد. بسیج خدمت به مردم و به ویژه قشر مستضعف جامعه را از اولویت‌ها و وظایف مهم خود می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به نقش نیروهای مردمی و بسیج در کم کردن مشکلات معشیتی مردم که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شده را مهم و قابل تقدیر دانست و افزود: از آغاز پیدایش این بیماری منحوس، نیروهای مردمی و به خصوص بسیج و بسیجیان به طور خودجوش و داوطلبانه پای کار آمدند و به طرق مختلف از جمله مهیا کردن بسته‌های حمایتی، اقلام مورد نیاز را میان خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت توزیع کردند؛ لذا این روحیه و فرهنگ بسیج و بسیجیان برگرفته از سبک و سیره رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است.

مالکی با تاکید بر نقش نیروی مردمی بسیج در مقابله با اقدامات و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در دوران فعلی، بسیجیان برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی پای کار بوده و در این مسیر، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر هستند؛ لذا اینکه دشمنان با این نهاد انقلابی همواره سر جنگ دارند، نشان از موفقیت بسیج در تحقق اهداف انقلابی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت مسوولان انقلابی، کار خالصانه و مخلصانه برای مردم را مهم‌ترین آن‌ها دانست و گفت: یکی از نیروهایی که فارغ از تعلق خاطر به حزب و جناح خاصی، برای آبادانی کشور تلاش می‌کند، بسیج است؛ ما به کرات مجاهدت‌های این قشر از جامعه را چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن دوران و در عرصه‌های سازندگی کشور دیده‌ایم، نیرویی که بی‌هیچ چشم‌داشتی در مسیر شهدا و امام شهدا ثابت قدم است.

وی با بیان اینکه بسیجیان همواره خدمت به مردم به خصوص قشر مستضعف جامعه را مهم‌ترین وظیفه و رسالت خود می‌دانند، افزود: بسیج از انقلاب اسلامی که همواره مورد تهاجم و خطرات دشمنان در مقابل فتنه‌ها، توطئه‌ها و کینه‌توزی‌ها قرار دارد، حفاظت و حراست کرده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تفکر بسیجی و روحیه شهادت‌طلبی دو عامل مهمی است که تاکنون انقلاب اسلامی را حفظ کرده، گفت: دشمنان همواره درصدد از بین بردن تفکر بسیجی و روحیه شهادت‌طلبی در جامعه هستند؛ چراکه نهادینه شدن تفکر بسیج در جامعه ما را مسبب تمام شکست‌هایشان می‌دانند.

نماینده مردم شهرستان‌ زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارنامه بسیج از بدو تشکیل تا کنون در جهت خدمت به ملت و کشور درخشان بوده است،‌ گفت: فعالیت در عرصه فرهنگی و بصیرت‌افزایی، تشکیل حلقه‌های صالحین و فعالیت‌های تربیتی، فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی از خدمات بسیج در طول مدت فعالیتش محسوب می‌شود.

مالکی در پایان با اشاره به موفقیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت در مواجهه با جریان تکفیری تصریح کرد: اینکه بسیج مستضعفین به الگوی مقاومت برای کشورهای منطقه مبدل شده و بر این اساس لبنان و عراق با بهره‌گیری از تفکر امام راحل (ره) توانسته‌اند به سمت داشتن استقلال گام بردارند، نشان دهنده صدور انقلاب اسلامی و اهداف نظام جمهوری اسلامی به سایر کشورها است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها