حضور بازیگران مطرح در تبلیغات تلویزیونی و راه رفتن روی لبه تیغ!

به‌کارگیری سوپراستار‌ها در تبلیغات تلویزیونی به مثابه راه رفتن روی لبه تیغ است. از طرفی هم تبلیغ محصول ایرانی است و از طرفی هم این سبک از تبلیغات نشات گرفته از نظام تبلیغات محور سرمایه‌داری و لیبرالیسم است.
کد خبر: ۴۲۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۴ - 22November 2020
استفاده از بازیگران در تبلیغات تلویزیونیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‎‌پرس، در سال‌های اخیر بسیاری از بازیگران عرصه‌ی سینما و تلویزیون برای ایفای نقش در تیزرها و تبلیغات تلویزیونی دعوت شده‌اند. این امر در عرصه‌ی بازیگری پدیده‌ی تازه‌ای به حساب نمی‌آید و بسیاری از بازیگران نام آشنای سال‌های دور نیز در تیزرهای تلویزیونی ایفای نقش کرده بودند. اما در یکی دو سال گذشته این روند دوباره اوج گرفته است.
 
لزوما استفاده از بازیگران نام آشنا در تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی امر نکوهیده‌ای نیست. در بسیاری از کشورها نیز  بازیگران معروف‌تر برای تبلیغ یک کالا یا خدماتی خاص به عنوان ستاره به کار گرفته می‌شوند. استفاده از بازیگران یا ورزشکاران یا سوپر استارهای عرصه‌های دیگر هنری و اجتماعی می‌تواند به فروش محصولات ساخت وطن کمک شایان توجهی بکند اما این نکته به آن معنا نیست که همه‌ی بازیگران رو به این سمت بیاورند و به اصطلاح همه گوی سبقت را در بازی در تبلیغات تلویزیونی بربایند.
 
زیاده‌روی در این امر استفاده از نسخه‌ای است که سرمایه داری تجویز می‌کند. فلذا به کارگیری سوپراستارها در تبلیغات تلویزیونی به مثابه راه رفتن روی لبه تیغ است. از طرفی هم تبلیغ محصول ایرانی است و از طرفی هم این سبک از تبلیغات منشا گرفته از نظام تبلیغات محور سرمایه‌داری و لیبرالیسم است. مهران مدیری، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سیامک انصاری، محمدرضا گلزار، نوید محمدزاده، پژمان بازغی، امیرحسین آرمان، محسن کیانی، بیژن بنفشه خواه، اردشیر کاظمی، سروش جمشیدی از بازیگرانی هستند که فقط در دو سه سال گذشته وارد این عرصه شده اند.
 
البته برخی والیبالیست‌های کشورمان نیز در این گونه از تبلیغات تلویزیونی شرکت داشته‌اند. برخی از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور نیز در سالیان گذشته از همین تکنیک برای فروش محصولات شرکت‌های طرف قرار خود استفاده کرده‌اند.
 
رسانه ملی باید توجه داشته باشد که استفاده‌ی بیش از حد از بازیگران نامی کشور در تبلیغات ممکن است نتیجه‌ی معکوس در فروش محصولات ایرانی بدهند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار