به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج؛

مدیرکل حفظ آثار کرمان با خانواده شهید بسیجی «رضا حسن زعیم» دیدار کرد

به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج مدیرکل حفظ آثار کرمان به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل، با خانواده معظم شهید بسیجی «رضا حسن زعیم» دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۴۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ - 22November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج سرهنگ « محمود مهدوی فرد» به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل، با رعایت پروتکل های بهداشتی با خانواده معظم شهید بسیجی «رضا حسن زعیم» دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار « ایران حاج ملک» مادربزرگوار شهید حسن زعیم به ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و اظهار داشت: رضا کلاس دوم دبیرستان بود که از ما خواست که اجازه بدهیم به جبهه برود و ما با رفتنش مخالفت نکردیم و رضا به عنوان غواص در لشکر 41 ثارالله در جبهه خدمت می کرد.

مدیرکل حفظ آثار کرمان با خانواده بسیجی شهید «رضا حسن زعیم» دیدار کرد//در حال ویرایش

وی با بیان اینکه وقتی رضا به جبهه اعزام شد، من نیز در بخش پشتیبانی از جنگ فعال بودم تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دوران همدلی و همکاری بود و همه مردم برای گره گشایی از دیگران قدمی برمی داشتند و امروز نیاز است مردم با الگو گیری از آن دوران در حل مشکلات به هم کمک کنند.

حاج ملک با اشاره به اینکه رضا کشتی گیر بود و سه مدال در مسابقات کشتی کسب کرد گفت: فرزندم در جوانمردی هم الگو بود که مدتی قبل یکی از حریفان رضا در حالی که گریه می کرد به من گفت: "در یک مسابقه که رضا رقیب سرسخت من بود، کاری کرد که من برنده مسابقه شوم و وقتی که دوستانش انگیزه این کار را جویا می شوند در جواب می گوید رقیب من هم به امید اینکه در مسابقه پیروز می شود با من روبرو شدو من دوست داشتم که او را خوشحال کنم".

مدیرکل حفظ آثار کرمان با خانواده بسیجی شهید «رضا حسن زعیم» دیدار کرد//در حال ویرایش

مادر بزرگوار شهید حسن زعیم متذکر شد: خبر شهادت رضا را وقتی شنیدم که شب خواب شهادتش را دیده بودم و در حالی که من در مراسم های تشیع شهدای بسیاری شرکت می کردم و با خانواده آن شهید همدردی و گریه می کردم هرگز نتوانستم برای فرزندم گریه کنم و خداوند همراه با شهادت رضا صبر و تحمل این خبر را به من عطا کرده بود.

مدیرکل حفظ آثار کرمان با خانواده بسیجی شهید «رضا حسن زعیم» دیدار کرد//در حال ویرایش

محمود مهدوی فرد در این دیدار گفت:شهدا بدون هیچ چشم داشتی برای حفظ اسلام و دفاع از مرزهای این کشور از جان خود گذشتند و ما امروز وظیفه داریم خانواده معظم شهدا را تکریم و احترام کنیم و در جهت معرفی اهداف شهدا به جامعه تلاش کنیم.

شهید «رضا حسن زعيم» بيست‌ و نهم مهر 1347، در شهر كرمان به دنیا آمد. وی تا دوم متوسطه درس خواند و به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. سرانجام در دهم مهر 1365، در شلمچه بر اثر اصابت‌‌ تركش به‌‌ شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها