الزام دولت به تامین اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، افزایش ذخایر و بهره‌گیری از نسل جدید سانتریفیوژها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی و تصویب الزام دولت برای تامین اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ - 23November 2020

الزام دولت به تامین اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، افزایش ذخایرو بهره گیری از نسل جدید سانتریفیوژهابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های کرونا در مجلس، این جلسه با حضور دو سوم اعضا برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به موادی از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز سه ماده از این طرح بررسی و نظرات نمایندگان اخذ و اصلاحاتی روی بندها صورت گرفت. نمایندگانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در جلسه حضور داشتند.

عموئی یادآور شد: رسیدگی به طرح به ترتیب اولویت مواد دنبال شد؛ ماده اول مربوط به الزام دولت ایران برای غنی سازی 20 درصد، ماده دوم درباره افزایش ذخایر اورانیوم سطح پایین غنی شده جمهوری اسلامی ایران و ماده سوم که درباره بهره گیری دولت و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژهای IR-2M  وIR-6 بود، مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها همچنان در دستور کار کمیسیون است و نشست فردا نیز با همین موضوع تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها