«حاج ابوالقاسم و پسران» روی آنتن شبکه مستند/ تلخ و شیرین زندگی اولین نُقل پز ایران

مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» با محوریت زندگی اولین نقل پز ایران در قالب فصل اول مجموعه مستند «جهش تولید» روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.
کد خبر: ۴۲۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ - 24November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» به روایت داستان نقل پزی به نام حاج ابوالقاسم می‌پردازد و با اشاره به روایت کسب و کار این فرد، عاقبت این نوع مشاغل قدیمی را بررسی می‌کند و به تاریخچه ی نقل و نقل پزی اشاره می‌کند.

حاج ابوالقاسم، 120 سال پیش مغازه نُقل فروشی را تاسیس می‌کند، اما با گذر زمان و تغییر ذائقه مردم، کم کم پسران حاج ابوالقاسم نیز دیگر بُنیه قبل را برای کار کردن ندارند و نوه‌ها نیز مایل نیستند که در این شغل کار کنند و کارگرها هم این شغل را دوست ندارند. همهء این مشکلات باعث شده که این شغل قدیمی با قدمتی 120 ساله رو به زوال باشد.

«حاج ابوالقاسم و پسران» روی آنتن شبکه مستند/ تلخ و شیرین زندگی اولین نُقل پز ایران

سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج با همکاری شبکه مستند سیما، روزهای دوشنبه‌ در قالب بسته‌ای ویژه مستندهایی با محوریت جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را روی آنتن می‌برد و نخستین مستند از فصل اول این برنامه به پخش مستند «حاج ابوالقاسم و پسران» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد خاکی و تهیه کنندگی مسعود کارگر ساعت 20 از شبکه مستند اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها