دفاع‌پرس بررسی کرد؛

هدف آمریکا از تقویت داعش در عراق/ آیا ماموریت تروریست‌ها در منطقه تمام شده است؟

براساس اطلاعات منابع میدانی، قسمتی از مرز‌های مشترک عراق و سوریه با حمایت کامل و حیاتی ارتش آمریکا به محل مناسبی برای آموزش و رشد عناصر بازمانده داعش تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۲۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۸ - 25November 2020

هدف آمریکا از تقویت داعش در عراق/ آیا ماموریت تروریست‌ها در منطقه تمام شده است؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سال ۱۳۹۶ بود که جبهه مقاومت توانست سازمان رزم داعش در عراق را متلاشی کند تا زمینی تحت اشغال و سیطره تروریست‌ها قرار نداشته باشد؛ پس از آن تروریست‌های داعشی به‌صورت غیرمتمرکز و پراکنده به فعالیت‌های تروریستی خود در کشور عراق ادامه دادند.

پس از این بود که مرتجعین منطقه با پشتیبانی آمریکایی‌ها و غربی‌ها، حمایت‌های خود از گروه تروریستی داعش را افزایش دادند تا هسته‌های مخفی این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی تقویت شود.

در آن سو نیرو‌های حشدالشعبی نیز میدان جهاد را ترک نکردند و در کنار نیرو‌های امنیتی و ارتش عراق به مقابله با داعشی‌ها ادامه دادند، به‌طوریکه بسیاری از تروریست‌ها طی سه سال اخیر بازداشت یا کشته شدند و همچنین تعداد زیادی از مقر‌ها و انبار‌های تسلیحاتی از تروریست‌ها کشف شد.

تقریبا یک سال قبل در گزارشی با عنوان «تحرکات گسترده «داعش» در سایه ناآرامی‌های عراق/ بحرانی که از فساد اقتصادی برای عراقی‌ها خطرناک‌تر است» هشدار دادیم که در سایه آشوب‌ها و ناآرامی‌های کشور عراق، اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است که می‌تواند خطرناک‌تر از نابسامانی خدمات عمومی، بدی وضعیت معیشتی و فساد اقتصادی برای عراقی‌ها باشد.

در آن گزارش اشاره کردیم که با توجه به تحرکات گسترده عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش در عراق آن هم در روز‌هایی که این کشور از لحاظ سیاسی در شرایط حساسی قرار دارد، می‌توان گفت که این گروه تروریستی در سایه ناآرامی‌ها و آشوب‌های عراق با حمایت کشوری که از این ناآرامی‌ها هم حمایت می‌کند (آمریکا) در حال جان گرفتن است.

چند روز پس از آن گزارش در گزارشی با عنوان «داعش توسط آمریکا به‌روزسانی می‌شود» گفتیم که با نابودی داعش توسط جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا، همه تصور می‌کردند که سایه شوم تروریست‌های داعشی از سر مردم منطقه برداشته خواهد شد؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا این تروریست‌ها ماموریت‌شان را به‌طور کامل در این منطقه به پایان رسانده‌اند یا خیر.

در آن گزارش تاکید کردیم با توجه به همکاری آمریکایی‌ها و ایادی‌اش از جمله شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» در قدرت‌گرفتن نیرو‌های داعش و سرمایه‌گذاری بر روی کودکان باقی‌مانده از عناصر کشته‌شده این گروه تروریستی، باید منتظر قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش و یا تولد گروه تروریستی دیگر در منطقه غرب آسیا باشیم.

اکنون پس از هشدار‌های ارائه شده در سال گذشته، براساس اطلاعات منابع میدانی، قسمتی از مرز‌های مشترک عراق و سوریه با حمایت کامل و حیاتی ارتش آمریکا به محل مناسبی برای آموزش و رشد عناصر بازمانده داعش تبدیل شده است؛ نکته مهم این است که حمایت آمریکایی‌ها فقط در اینجا خلاصه نمی‌شود؛ آمریکایی‌ها به‌همراه دولت‌های غربی فشار را بر روی دولت عراق چند برابر کرده‌اند که حشدا‌لشعبی را دچار ضعف کنند تا از آن سو عملیات‌های حشد علیه تروریست‌ها نیز متوقف شود.

شاید بتوان تحلیل کارشناس امنیتی عراق یعنی «امیر عبدالمنعم الساعدی» را بهترین دلیل کمک‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها از تروریست‌ها عنوان کرد؛ او معتقد است که هدف آمریکا از تقویت تروریست‌ها این است که عراق را مجبور کند تا از طریق یک قطعنامه در سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم، نیرو‌های خود را نگه دارد؛ همچنین هدف دیگر آمریکا برای حمایت از داعش، کمک به منافع رژیم صهیونیستی است.

در واقع تا زمانیکه بحث حمایت آمریکایی‌ها از منافع صهیونیست‌ها و اهمیت حضور نظامیان آمریکایی در عراق در میان است، ماموریت تروریست‌ها در منطقه و عراق تمام نخواهد شد.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار