توسط انتشارات شهید کاظمی؛

«عارف ۱۲ ساله» به چاپ سوم رسید

کتاب «عارف ۱۲ ساله» شامل خاطرات شهید نوجوان رضا پناهی همزمان با هفته بسیج توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ سوم رسید.
کد خبر: ۴۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ - 24November 2020

«عارف ۱۲ ساله» به چاپ سوم رسید/خاطرات کم‌سن‌وسال‌ترین رزمنده جنگبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «عارف ۱۲ ساله» اثر سیدحسین موسوی شامل خاطرات شهید رضا پناهی، کم‌سن‌وسال‌ترین شهید دوران دفاع مقدس، به‌تازگی همزمان با هفته بسیج توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ سوم رسیده است.

رضا پناهی، عارف ۱۲ ساله‌ای است که شگرف‌ترین و عظیم‌ترین صحنه‌های از خود گذشتگی را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت. ستاره درخشان کلاس اول راهنمایی که عظمت روحی او به تنهایی می‌تواند عالمی را روشن کند. وی سال ۱۳۴۸ در شهرستان کرج متولد شد. در سن ۱۲ سالگی خانواده را راضی کرد تا به جبهه برود. پس از جلب رضایت پدر و مادرش فرم تقاضای اعزام به جبهه را پر کرد، ولی به خاطر سن کم از رفتن او ممانعت شد، شناسنامه‌اش را دستکاری کرد تا توانست وارد جبهه شود.

شهید پناهی در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۱ در جبهه قصرشیرین به شهادت رسید. او عاشق شهادت و خدا شده بود و شهادت را راه رسیدن به خدا می‌دانست. ایمان و ایثار و تعهد و عشق و پایبندی او به ارزش‌ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باور‌های دینی و ملی نوجوانان و جوانان است و حالا خاطرات زندگی کوتاه، اما پربار این نوجوان شهید به رشته تحریر درآمده و با عنوان «عارف ۱۲ ساله» منتشر شده است.

در قسمتی از وصیت‌نامه صوتی شهید رضا پناهی آمده است:

هدف من از رفتن به جبهه این است که اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرونی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه‌ای که امام عزیزمان بار‌ها در پیام‌ها تکرار کرده: که «هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود» و من می‌روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت‌ها زیر سلطه آزاد شوند...

چاپ سوم کتاب خاطرات این‌شهید در ۸۰ صفحه و قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار