«محمود الزهار» اعلام کرد؛

خیانت حکام عربی به آرمان فلسطین/ تشکیلات خودگردان بی اراده است

عضو ارشد جنبش حماس با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان، خیانت رژیم‌های عربی به آرمان فلسطین را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۲۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 25November 2020

خیانت حکام عربی به آرمان فلسطین/ تشکیلات خودگردان بی اراده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن اعلام کرد: ما خیانت رژیم‌های عربی به آرمان فلسطین را که جدیدترین آن، سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان است، محکوم می‌کنیم.

افشای خبر سفر محرمانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور موجی از واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است.

پیش از این منابع صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم روز یکشنبه در سفر به عربستان سعودی در یک نشست سه جانبه مخفیانه با «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شرکت کرده است. این نشست سه جانبه مخفیانه در شهر «نئوم» عربستان نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامیده است.

در همین خصوص «ابو احمد فؤاد» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که فرایند عادی‌سازی روابط کشور‌ها با تل آویو پس از موافقت ریاض آغاز شد.

وی در ادامه یادآور شد: در واقع پس از چراغ سبز مقامات عربستان سعودی به دیگر کشور‌ها بود که فرایند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه کلید خورد. عربستان پس از دریافت دستور از ایالات متحده آمریکا، این چراغ سبز را نشان داد.

محمود الزهار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص از سرگیری روابط میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین، اراده‌ای برای قطع ارتباط با تل آویو ندارد و ما بار‌ها در این باره هشدار داده ایم.

الزهار همچنین به مسأله جلوگیری از ورود مواد ضروری برای درمان افراد مبتلا به کرونا به نوارغزه اشاره کرد و گفت: این اقدام یک جنایت جنگی است و نتیجه انحراف جهان عرب به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: چنانچه این روند ادامه پیدا کند می‌توانیم پاسخ دردناکی به دشمن صهیونیستی بدهیم.

اوضاع در نوار غزه به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی در سایه گسترش ویروس کرونا در میان شهروندان فلسطینی به شدت وخیم شده به طوریکه سازمان‌های جهانی نیز در این خصوص هشدار داده اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار