چهل‌سالگی سرو/ یاران خراسانی ۷

نماز شب به یادماندنی

علیرضا خدامی از همرزمان شهید سیدعلیرضا قوام در خاطرات خود آورده است: نیمه‌های شب، بچه‌های غواص آماده شدند تا برای تمرین خط‌شکنی به آب بزنند. دست‌های سید علیرضا از شدت سرما، سیاه و کبود شده بودند. با این وجود، به محض ورود به آب، نیت نماز شب کرد و در آن شرایط سخت، شروع به خواندن نماز کرد.
کد خبر: ۴۲۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ - 25November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «سیدعلیرضا قوام» جانشین فرمانده گردان غواص نوح از لشکر 21 امام رضا (ع)، در سال ۱۳۳۷ در روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان «کاشمر» متولد شد؛ وی در ۱۹ دی ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای5» در «ام‌الرصاص» به شهادت رسید.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به سه خاطره از این فرمانده خراسانی اشاره خواهیم داشت.

شادی مردم
راوی: حسین عاقبتی
یکی از روستاهای محروم منطقه، فاقد حمام بود. سید، اهالی را دعوت به احداث حمام نمود. کار را شروع کردیم. خودش هم همپای مردم کار می‌کرد.
با گذشت چند هفته، کار به مرحله لوله‌کشی رسید. طی این مدت، من ۲ نوبت برای دیدار خانواده به کاشمر رفتم، ولی سید، تا اتمام پروژه، محل را تحت هیچ شرایطی ترک نکرد. برای او شادی مردم مهم‌تر از دیدار با خانواده بود.

نماز شب
راوی: علیرضا خدامی
زمستان ۱۳۶۲ بود. نیمه‌های شب، بچه‌های غواص آماده شدند تا برای تمرین خط‌شکنی به آب بزنند. هر از گاهی خمپاره و گلوله‌ی توپی در حاشیه‌ی رود منفجر می‌شد. دست‌های سید علیرضا از شدت سرما، سیاه و کبود شده بودند. با این وجود، به محض ورود به آب، نیت نماز شب کرد و در آن شرایط سخت، شروع به خواندن نماز کرد.

آخرین سفر
راوی: همسر شهید
با ناراحتی گفتم: سید! دیگه خسته شدیم. الان دو ساله که مرتب می‌ری جبهه! بزار بقیه‌ی مردم هم برن. نوبتی هم باشه، حالا نوبت اوناست!
لبخندی زد و قول داد که این، آخرین سفرش باشد. درست گفته بود. رفت و شهید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار