جلب اعتماد ایران، ماموریت اصلی بایدن در دوره پسا ترامپ است

روزنامه پاکستانی «داون» نوشت: عملکرد چهار ساله ترامپ باعث شد تا آمریکا بدترین روابط با ایران را تجربه کند و این وضعیت تعامل مجدد با تهران را برای دولت جدید در واشنگتن دشوار کرده است به همین دلیل "جلب اعتماد ایرانی‌ها" ماموریت مهم جو بایدن در دوره پسا ترامپ خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 25November 2020

جلب اعتماد ایران، ماموریت اصلی بایدن در دوره پسا ترامپ استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، روزنامه انگلیسی زبان داون روز سه‌شنبه در سرمقاله خود با عنوان «تعامل مجدد با ایران» نوشت: روابط ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی از مدار خارج شد و در مسیر تقابل قرار گرفت و این روابط طی چهار دهه گذشته همواره روند نزولی را طی کرده است.

این روزنامه نوشت: اما چهار سال گذشته و با آغاز دولت ترامپ، آمریکا بدترین دوران روابط با جمهوری اسلامی ایران را تجربه کرد به ویژه پس از ترور سردار سلیمانی مقام ارشد نظامی ایران، خروج یکجانبه ترامپ از برجام و سیاست فشار حداکثری بر تهران همه چیز به سمت یک جنگ تمام عیار پیش رفت.

روزنامه پاکستانی داون افزود: گام‌های آهسته جو بایدن به سمت کاخ سفید این احتمال را می‌دهد که سطح اختلافات تهران-واشنگتن کاهش یابد درحالی که رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز پیش‌تر امکان بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان، در واقع تعامل و گفت‌وگو همیشه نسبت به شعارهای جنگ‌طلبانه ترجیح داده می شود، خصوصاً در بحث منطقه خاورمیانه. در عین حال با توجه به مواضع جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی در دوره ترامپ، تعامل مجدد با ایران کار آسانی (برای جو بایدن) نخواهد بود.

روزنامه داون پاکستان نوشت: پس خروج یکجانبه ترامپ از برجام و ترور سردار سلیمانی انتظار می‌رود ایرانی‌ها در تعامل با طرف‌های جدید در واشنگتن احتیاط بیشتری از خود نشان دهند.

در این سرمقاله خطاب به رئیس جمهور منتخب آمریکا آمده است: اگر آقای بایدن برای بازگشایی کانال تعامل با ایران جدی است، لازم است اقدامات جلب اعتماد را انجام دهد. وی برای شروع می‌تواند تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را لغو کند زیرا این تحریم‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران خارجی حتی پس از توافق هسته‌ای، نتوانند با ایران همکاری کنند.

این روزنامه پاکستانی هشدار داد: مواضع بی پروا رژیم صهیونیستی علیه ایران، مخالفت با بازگشت کاخ سفید به برجام همچنین همراهی برخی از متحدان عرب خلیج فارس با تل‌آویو نیز ممکن مسیر تلاش بایدن برای نرمش در سیاست خود با ایران را سخت‌تر کند.

داون افزود: چالش پیش روی رئیس جدید کاخ سفید قابل توجه است. باید دید که آیا وی می‌تواند چنین فشارهایی را نادیده بگیرد و دست صلح را به سمت ایران دراز کند یا مسیر تقابل با تهران را ادامه دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار