وزیر میراث فرهنگی به دفاع‌پرس خبر داد؛

موافقت دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان صنایع دستی از کرونا/ کمک مومنانه را در سراسر کشور توسعه می‌دهیم

علی‌اصغر مونسان از موافقت دولت با طرحی در جهت حمایت از مشاغل حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: هفته جاری جزئیات این طرح که در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است را اعلام خواهیم کرد و دنبال گسترش طرح کمک مومنانه به سراسر کشور هستیم.
کد خبر: ۴۲۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ - 25November 2020

«علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه آغاز سومین مرحله پویش کمک مومنانه بسیج در این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه کمک مومنانه تاثیرات مثبتی را در سراسر کشور به همراه داشته است، اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز کشور، شرایط سختی است و کرونا نیز باعث مضاعف شدن این سختی شده است؛ چراکه خیلی از شغل‌ها از بین رفته و درآمدهای آن‌ها دچار مشکل شده و مشاغل نیازمند کمک هستند.

وی به اقدامات دولت در جریان شیووع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در حد توان در این ایام کمک‌های خوبی را انجام داده است و بسته‌های مختلفی را در قالب‌‎های مختلف توزیع می‌کند؛ البته این اقدامات کافی نیست، چراکه افزایش قیمت‌ها زیاد بوده و خیلی‌ها شغل‌هایشان را از دست داده‌اند. پویش کمک مومنانه نیز یک کار بسیار ارزشمند است که امروز شاهدیم دوستان بسیج وزارتخانه سومین مرحله آن را رقم زده‌اند تا بسته‌هایی را به آسیب دیدگان حوزه ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیم کنند. امیدواریم بتوانیم این کمک‌ها را به مناطق مختلف و دور دست کشور نیز توسعه دهیم تا در این مناطق نیز هنرمندان آسیب دیده مورد حمایت قرار گیرند.

موافقت دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان صنایع دستی از کرونا/ کمک مومنانه را در سراسر کشور توسعه می‌دهیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارائه طرحی پیشنهادی به دولت برای حمایت از مشاغل مربوط به این وزارتخانه خبر داد و گفت: خیلی امیدواریم با توجه به بودجه سال آینده که در مجموعه دولت در حال نهایی شدن است این وزارتخانه به‌خوبی دیده شود. با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم و حمایت وزارت کار و تعاون اجتماعی، قرار است تبصره ویژه‌ای برای اقشار و بخش‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا با ردیف بودجه‌ی مشخصی قرار داده شود که معاون اول رئیس جمهور نیز این مسئله را قبول داشتند و ما عددی را به ایشان پیشنهاد دادیم که قرار شد این رقم حتی افزایش داده شود.

موافقت دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان صنایع دستی از کرونا/ کمک مومنانه را در سراسر کشور توسعه می‌دهیم

مونسان افزود: طی هفته جاری امیدواریم بتوانیم این عدد را در دولت نهایی کنیم تا ردیف بودجه و تبصره‌ای را که با حکم قانونی در بودجه قرار می‌گیرد مستقلاً برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا قرار گیرد؛ که یکی از بخش‌های مربوط به این بودجه به حوزه‌های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوط می‌شود که پس از نهایی شدن اعلام می‌شود. کلیات این طرح حمایتی توسط بنده برای حمایت از هنرمندان این عرصه در دولت مطرح شده که اگر تصویب شود در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار