عضو ائتلاف فتح عراق:

خروج نظامیان آمریکایی گامی مهم برای تحقق حاکمیت عراق است

ائتلاف فتح عراق، اجرایی کردن مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نظامیان آمریکایی را گامی مهم در تحقق حاکمیت ملی عراق دانست و از گروه‌های سیاسی خواست که به دولت فشار بیاورند.
کد خبر: ۴۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 25November 2020

خروج نظامیان آمریکایی گامی مهم برای تحقق حاکمیت عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، ائتلاف فتح عراق امروز (چهارشنبه)، اجرایی کردن مصوبه پارلمان درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق را گامی مهم در تحقق حاکمیت ملی عراق دانست و از گروه‌های سیاسی خواست که به دولت فشار بیاورند و از انتقال قدرت در کاخ سفید استفاده کنند.

فاضل جابر عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق بیان کرد: عراق همچنان به علت حضور نیروهای خارجی از جمله نظامیان آمریکایی و پایگاه‌های آنها در عراق، حاکمیتش نقض شده است و از این رو گروه‌های سیاسی باید به دولت برای اجرایی کردن مصوبه پارلمان فشار وارد کنند.

وی تاکید کرد: درخواست خروج نظامیان آمریکایی و فشار به دولت برای اجرای مصوبه پارلمان، گام مهمی در تحقق حاکمیت ملی عراق است.

جابر افزود: هم اکنون زمان مناسبی برای دولت و وزارتخارجه عراق است که تحرک فوری برای گشودن گفت‌وگوی جدی با آمریکایی‌ها به منظور به تحرک درآوردن پرونده و استفاده از روند انتقال قدرت در کاخ سفید، انجام دهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها