علیرضا مسافر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

برنامه‌های بسیج برای حاشیه‌نشین‌های تهران/ آموزش تولید صنایع‌دستی به اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌شود

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه‌های بسیج این وزارت خانه برای حاشیه‌نشین‌های شهر تهران را تشریح کرد و گفت: بسیج این وزارتخانه با کمک خیرین، تولید صنایع دستی را به اقشار آسیب‌پذر و علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ - 25November 2020

«علیرضا مسافر» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه پویش کمک مومنانه بسیج در این وزارتخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه سومین مرحله پویش کمک‌ مومنانه را پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر مواسات با قوت تمام انجام می‌دهیم، اظهار داشت: خوشبختانه در سومین مرحله این پویش، جدی‌تر و با قوت بیشتر پویش را به کمک افراد خیر و خدوم وزارتخانه با تهیه 600 بسته معیشتی در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله سوم این پویش جامعه هدف کمک‌های مومنانه، آسیب‌دیدگان و فعالان صنایع دستی از کرونا می‌باشند، گفت: فعالان حوزه صنایع دستی بیشترین آسیب را در دوره شیووع ویروس کرونا دیده‌اند؛ لذا پویش سوم ما با هدف‌گذاری کمک به این اقشار خواهد بود. ما هنوز در حوزه گردشگری در جهت کمک به آسیب‌دیدگان ورودی نداشته‌ایم چراکه با آسیب‌شناسی که صورت گرفته است در بحث گردشگری و صنایع دستی، بیشترین آسیب متوجه حوزه صنایع دستی است. اما برنامه‌هایی را نیز برای کمک به آسیب‌دیدگان حوزه گردشگری تدوین شده که در مراحل بعد با آسیب‌شناسی دقیق به آن خواهیم پرداخت.

برنامه‌های بسیج برای حاشیه‌نشین‌های تهران/ آموزش تولید صنایع‌دستی به اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌شود

مسافر درخصوص ادامه پویش کمک در سراسر کشور گفت: جلساتی را با فرماندهان پایگاه‌های واقع در مجموعه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها برگزار کرده‌ایم و مقرر شده این مجموعه‌ها نیز تلاش‌هایی را در راستای برگزاری پویش کمک مومنانه داشته باشند. امیدواریم ویروس کرونا زودتر کنترل شود اما مجموعه وزارت گردشگری اقداماتی را در راستای فروش آثار صنایع دستی انجام داده و سایتی را آماده کرده‌ که به‌زودی تبلیغات گسترده آن در سراسر کشور آغاز خواهد شد تا هنرمندان بتوانند آثارشان را به‌فروش برسانند؛ بسیج در این راستا نقش مهم و اساسی در جهت ساخت کلیپ‌ها و تبلیغات در فضای‌مجازی داشته است.

وی از طرح بسیج این وزارتخانه در راستای محرومیت‌زدایی حاشیه تهران خبر داد و افزود: برنامه‌ای برای رفع محرومیت‌زدایی با شناسایی افراد کمتربرخوردار در بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین شده است که براساس آن علاقه‌مندان آسیب دیده حوزه صنایع دستی آموزش دیده می‌شوند و پس از تولید آثار هنری، محصولات آن‌ها به فروش می‎رسد. ما در سال 1399 و در هفته بسیج حوزه جدیدی را در این وزارتخانه تاسیس کرده‌ایم که مروبط به حوزه اقامتی است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم در این راستا در 30 هتل کشور، 30 پایگاه بسیج تاسیس کنیم. بسیاری از هتل‌های کشور میزبان مسافران بین‌المللی هستند لذا با تاسیس این مراکز به‌دنبال صدور تفکر و تاثیرگذاری فرهنگی هستیم.

برنامه‌های بسیج برای حاشیه‌نشین‌های تهران/ آموزش تولید صنایع‌دستی به اقشار آسیب‌پذیر انجام می‌شود

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شعار «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بسیج وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید برنامه‌های آموزشی و ترویجی را شروع کرده است و مسوولین وزارتخانه لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق اجرایی تدوین کنند؛ هرچند بسیج برنامه‌های خود را معطل تصمیم دیگران نمی‌کند بلکه برنامه‌ها را پیش خواهد برد.

مسافر خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مستعد و البته آسیب‌پذیر حاشیه تهران و علاقه‌مندانی که تمایل به آموزش فعالیت‌های مربوط به تولید آثار هنری و صنایع دستی هستند توسط مجموعه بسیج وزارتخانه شناسایی شده‌اند و به‌دنبال آن هستیم در کارگاه‌هایی که خیرین راه‌اندازی کرده‌اند مشغول به‌کار شوند که ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و کمک به مجموعه دولت نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها