رئیس فرهنگسرای اندیشه مطرح کرد؛

نگاهی به چهار دهه فعالیت جهادی «سردار دل‌ها» در هفته بسیج

فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته بسیج، از بسیجیان خدمت‌رسان در دوران کرونا قدردانی کرد و با تولید یک فیلم، یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی داشت.
کد خبر: ۴۲۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ - 25November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ناصر امین‌زاده، رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به هفته بسیج و تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: پنجم آذرماه سالروز فرمان تاریخ بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای تشکیل بسیج مستضعفان در کشور است و هفته منتهی به این روز به نام هفته بسیج گرامی داشته می‌شود. تشکیل بسیج از سوی امام خمینی (ره) از جمله اقدامات هوشمندانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود که امروز شاهد ثمرات فراوان آن هستیم. تعبیر امام خمینی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی یکی از افق‌های روشنی بود که جامعه اسلامی را در برابر خطرات دشمنان بیمه کرد و یاری‌رسان مردم در داخل است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بسیج در ابعاد مختلف کشور گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از تاسیس بسیج مستضعفان امروز شاهد فعالیت‌های گسترده آن در سطوح مختلف هستیم. بسیج در بخش نظامی و امنیتی ماموریت مهمی را بردوش گرفته و همواره در اجرای آن موفق عمل کرده است. همچنین بسیجیان در بعد فعالیت‌های اجتماعی نیز فعال ظاهر شدند و کشور در بسیاری از بزنگاه‌های حیاتی خود از ظرفیت نیروهای انقلابی بسیج که برخواسته از دل مردم نیز هستند، بهره‌مند شده است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه تاکید کرد: بسیج به عنوان نیروی مخلص و برخواسته از دل مردم، همواره در بزنگاه‌های مهم کشور وارد صحنه شده و عملکرد تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است. بهترین نمونه آن در هشت سال دفاع مقدس بود که نیروهای بسیجی در میدان‌های نبرد حق علیه باطل وارد میدان شده و اجازه تجاوز به دشمن بعثی را ندادند.

امین زاده ضمن اشاره به فعالیت‌های جهادی بسیجیان در روزهای ابتدایی شیوع کرونا گفت: در سالیان اخیر به واسطه گسترش فعالیت‌های اجتماعی، ماموریت بسیج نیز دستخوش تغییر شد و نیروهای بسیجی در کنار توجه به مساله مهم امنیت، در صحنه‌های اجتماعی و کمک به مردم فعال شدند. امدادرسانی به مردم در زلزله کرمانشاه و سیل ابتدای سال 1398 دو نمونه عالی از فعالیت‌های مردمی بسیج است. با شیوع ویروس کرونا در کشورمان و موجی از ترس که این بیماری در روزهای ابتدایی داشت، بسیجیان بازهم وارد میدان شده و با حضوری فعال در مراکز درمانی و ضدعفونی سطح شهر به یاری کادر درمان و نیروهای خدماتی شتافتند که جای بسی تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت هفته بسیج، قدردانی از زحمات تمام کسانی است که از جان، مال و آسایش خود مایه گذاشتند تا دیگر هم‌وطنان‌شان در آرامش و امنیت زندگی کنند. فرهنگسرای اندیشه نیز به عنوان یکی از نهادهای انقلابی قدردان این زحمات بوده ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

امین‌زاده ضمن اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه گفت: فرهنگسرای اندیشه، همزمان با هفته بسیج امسال تلاش کرده تا ویژه برنامه‌هایی را برای گرامیداشت آن در نظر بگیرد که البته با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، این برنامه‌ها در صفحات فضای مجازی این فرهنگسرا دنبال می‌شود؛ این مرکز برای گرامیداشت هفته بسیج، تولیدات محتوایی متنوعی را با محوریت قدردانی از زحمات بسیجیان در خدمت‌رسانی به مردم در زمان شیوع ویروس کرونا با عنوان «هنوز ادامه دارند» آماده کرده است که از طریق فضای مجازی فرهنگسرا منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این پوسترها که با شعار «بسیج، پیشرو خدمت، سلامت و امیدآفرین» آماده شده است نگاهی به فعالیت نیروهای مردمی بسیج در طی بیش از 10 ماه مبارزه با ویروس کرونا اعم از ضدعفونی معابر، کمک برای تولید بیشتر ماسک، امدادرسانی به کادر درمان و ... دارد. همچنین کلیپ «هفته بسیج» با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری با موضوع خدمات، فعالیت‌ها و تاثیرگذاری بسیج نیز آماده شد که در صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا قابل مشاهده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت با اشاره به ویژه برنامه فرهنگسرای اندیشه در گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال، اولین هفته بسیج در نبود سردار سلیمانی است و جای خالی او بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. از همین رو، فرهنگسرای اندیشه با تهیه و تنظیم یک ویدئو ، مروری بر فعالیت‌های سردار سلیمانی داشته است. این ویدئو نیز از طریق صفحات مجازی فرهنگسرای اندیشه در دسترس عموم قرار دارد. همچنین جشنواره ادبی فصل همدلی در در دو بخش شعر(کلاسیک،نو،ترانه) و داستان(داستان کوتاه،داستانک،خاطره و دل نوشته و وقایع نگاری تاریخی-ادبی) از دیگر برنامه های شاخص این مرکز در هفته بسیج بوده است.

وی افزود: فرهنگسرای اندیشه با توجه به رسالت خود و موضوع اندیشه‌ورزی سراغ جمعی از سخنران برتر کشور رفته و «رادیو اندیشه» را با موضوعات مذهبی و معنوی راه‌اندازی کرده است. در رادیو اندیشه سخنران برجسته از جمله حجت الاسلام عالی، حجت‌الاسلام پناهیان، مجتهد تهرانی، انصاریان و... به بررسی موضوعات مختلف می‌پردازند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: باشگاه فیلم اندیشه نیز به مناسبت هفته بسیج، نقد و بررسی چند فیلم مناسبتی مرتبط را در دستور کار خود قرار داده است که از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد. معرفی کتاب و کتابخانه‌های مطرح و نگاهی به کارنامه هنرمندان بسیجی از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته بسیج است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها