برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در شهرکرد

آیین تجلیل از آثار برگزیده و اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 26November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه قمربنی هاشم (ع)، همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم (ع) و مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مجتبی بیگی در حاشیه این جشنواره، گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امسال یک بخشی اضافه با عنوان فیلم سازان بسیجی داشت.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری افزود: بخش فیلم سازان بسیجی شامل 6 رشته؛ فیلم کوتاه، فیلمنامه نویسی، نماهنگ، انیمیشین، فیلم مستند و فیلم بلند بود که استان چهارمحال و بختیاری کار این جشنواره را پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 50 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با حضور هیئت محترم داوران ارزیابی شد و در 4 بخش آثار منتخب به مرحله کشوری معرفی شدند که در دهه فجر برگزار خواهد شد.

بیگی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مقاومت و بخش فیلم سازان بسیجی یک فرصت بسیار مناسبی است برای اینکه آثار هنرمندان بسیجی استان‌ها در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دیده شود.

این مسئول افزود: سوژه‌هایی که این هنرمندان عزیز کار کردند، سوژه های بسیار خوبی است و امیدواریم که هنرمندان ما در مرحله کشوری هم بتوانند بدرخشند.

بیگی با اشاره به برگزیدگان این جشنواره، اضافه کرد: فیلم «دا» از فرشاد صالحی، فیلم «در خانه بمانیم» از داود قدسی و فیلم «میرا» از امیرحسین ریاحی نامزدهای بخش فیلم کوتاه و فیلم دا برگزیده این بخش هستند.

وی گفت: همچنین آثار «انتقام سخت» از عقیل عباسی، «حریم حرم» از سید جمال میرجعفری، «صبح انتظار» از محمدغفاری، «کاروان نیمه شعبان» از سید مرتضی حسینی در بخش نماهنگ برگزیده و نماهنگ انتقام سخت به عنوان اثر برگزیده این بخش اعلام شد.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری، افزود: آثار «به آن قاب سوگند» به کارگردانی فرزاد زمانی،« آوای دستان» به کارگردانی یزدان کیانی، «عبور از اروند» به کارگردانی سیدامیر موسویان نامزدهای بخش مستند و فیلم به آن قاب سوگند اثر برتر این بخش بودند.

آثار برگزیده در بخش فیلمنامه نیز «نشانی» از سید مرتضی حسینی، «دزدان غیردریایی» از امیرحسین ریاحی و «مرز» از هاجر آقایی بودند، که اثر «مرز» به عنوان اثر برگزیده معرفی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار