رئیس کمیته امداد:

یکی از مأموریت‌های کمیته امداد ریشه‌یابی فقر است

بختیاری یکی از مأموریت‌های کمیته امداد را ریشه‌یابی فقر برشمرد و گفت: مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان در این کمیته راه‌اندازی شده است و ارتباط تنگاتنگی با مراکز علمی دارد.
کد خبر: ۴۲۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ - 28November 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی صبح امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این کمیته و دانشگاه پیام نور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته کشور، اظهار داشت: این دانشمند هسته‌ای از جمله دانشمندانی بود که نتانیاهو از او نام برده بود.

وی ادامه داد: گرچه شهادت وی خسرانی برای جامعه بود، اما از خون این شهید والامقام لاله‌های زیادی همچون «فخری‌زاده‌»ها رشد خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد در ادامه به موضوع تفاهم‌نامه یادشده پرداخت و با بیان اینکه امروز دانشگاه پیام‌ نور دارای اعتبار و مورد اعتماد مردم است، گفت: این تفاهم‌نامه برای مدت سه سال و در هفت ماده تنظیم شده است.

بختیاری یکی از مأموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را ریشه‌یابی فقر برشمرد و افزود: ما نگران این هستیم که مسائل اقتصادی باعث ریزش‌ها و رویش‌هایی شود.

وی با بیان اینکه مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان در کمیته امداد راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: امروز این مرکز ارتباط تنگاتنگی با مراکز علمی دارد و امیدواریم که با تجربه ۴۰ساله کمیته امداد و حضور مراکز علمی به موفقیت دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته امداد تأکید کرد: امروز اگر اقتصاد مقاومتی و راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملی کنیم، می‌توانیم در برابر تکان‌های اقتصادی مقاوم باشیم.

بختیاری افزود: یکی از راهبردهای این تفاهم‌نامه، ریشه‌یابی فقر و پایش آن است که می‌تواند به عنوان یک رساله دکترا باشد.

وی باتأکید بر لزوم نقش‌آفرینی دستگاه‌ها درخصوص مسائل اجتماعی، اظهار داشت: از بانک‌ها، دستگاه‌ها دولتی و... می‌خواهیم که سهم مسئولیت اجتماعی خودشان را عملی کنند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه امروز بیش از ۸۲ هزار دانشجو و شش هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: امروز فارغ‌التحصیلان ما نظری هستند و باید در حوزه عملی ورود کنند.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار